وزیر امور خارجه آلمان خواستار تصمیم‌گیری سریع کشورهای اتحادیه اروپا در ارتباط با پناهجویان نجات یافته در دریای مدیترانه شد و گفت، همه کشورهای اتحادیه اروپا باید در این زمینه همکاری کنند.
کد خبر: ۶۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 05 August 2018

به گزارش تابناک : هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، اعلام کرد که باید هرچه زودتر برنامه‌ای از طرف اتحادیه اروپا برای پناهجویان نجات یافته از دریای مدیترانه که به اتحادیه اروپا وارد شده‌اند، پیدا کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که چنین برنامه‌ای باید طی چند هفته آینده آماده شود. او توضیح داد که در این برنامه نباید هر یک از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به طور یکسان فعالیت کنند.

او گفت، کشورهایی که مایل نیستند پناهجویی را در کشور خود بپذیرند، می‌توانند در امور دیگری که به موضوع پناهندگی مربوط است، فعالیت کنند. او به طور نمونه به فعالیت در زمینه «مبارزه با دلایل مهاجرت» اشاره کرد.

هایکو ماس در همین رابطه به ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اشاره کرد که به هیچ وجه حاضر نیست هیچ پناهنده‌ای را به کشورش راه دهد. او گفت اتحادیه اروپا باشگاه نیست که در آن هر عضو هرچه بخواهد، انجام دهد.

او گفت، باید به نخست‌وزیر مجارستان توضیح داد که برای کاهش شمار پناهجویان در اتحادیه اروپا باید مبارزه با دلایل مهاجرت شروع و پیگیرانه اعمال شود و مجارستان می‌تواند در این بخش فعال شود.

وزیر خارجه آلمان معتقد است، مذاکرات دوجانبه کشورش با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهجویان هزینه‌هایی برای آلمان خواهد داشت و این کشور باید این هزینه‌ها را تامین کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار