اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در گزارش شنبه خود از قول عنایت الله رحیمی، با اشاره به سفر پنجشنبه 11 مرداد استاندار فارس به شهرستان فراشبند افزود: این نوید را می دهم که طرح ها و پروژه هایی که کلید می خورد به رغم کمبودها و تنگناهای مالی دولت با پیگیری مسئولان استان و شهرستان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 04 August 2018

تابناک فارس به نقل از جماران: وی ادامه داد: در این سفر فرماندار فراشبند 29 درخواست را با مشورت نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهرها و دستگاه های اجرایی شهرستان ارائه کرد که 19 درخواست که اکثر انتظارات مردم شهرستان را برآورده خواهد کرد مصوب شد.
او اظهار داشت: در مجموع فرایند پیگیری مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان ها به گونه ای است که بعد از حدود 2 هفته، مکاتبات لازم برای پیگیری و چگونگی اجرای مصوبات با دستگاه های مربوط انجام می شود و نتیجه جلسات و همچنین بازدیدهای انجام شده طی مدت مشخص، به حضور استاندار ارائه می شود.
وی یکی از مهمترین درخواست های مسئولان شهرستان فراشبند را تکمیل محور فراشبند - فیروزآباد دانست و اضافه کرد: بنا به اعلام مدیر کل راه و شهرسازی فارس، زیرسازی این پروژه رو به اتمام است و آنچه از پروژه باقی مانده سه و نیم کیلومتر از آسفالت آن است که در حال حاضر در دست اجراست که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه به سرعت به اتمام برسد.
رحیمی، بحث احداث سد آب نیلو و تکمیل بند ریگ را از دیگر مصوبات شهرستان فراشبند بیان کرد و گفت: ضروری است مطالعات طرح طی 2 ماه انجام و عملیات اجرایی در مدت 6 ماه شروع شود و با توجه به سوابق عملیات اجرایی، بند ریگ باید تا پایان امسال تکمیل شود.
او اظهار داشت: مصوبه دیگر شهرستان توسعه معدن بود که مقرر شد این درخواست نیز ظرف سه ماه آتی از سوی منابع طبیعی، توسعه برق فارس و سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شود و مدیریت آب منطقه ای استان هم برای رفع مشکل آب همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، احداث جاده فراشبند- نوجین- مسقان- شیراز را از دیگر مصوبات سفر استاندار فارس به فراشبند ذکر کرد و افزود: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر انجام این پروژه، مطالعات و مناقصه هشت کیلومتر از مسیر مسقان به نوجین تا ماه آینده برگزار می شود و مطالعات 16 کیلومتر از مسیر فراشبند هم طی 2 ماه آتی نهایی خواهد شد.
رحیمی اظهار داشت: بازسازی ساختمان مدرسه رازی بیرم و شهید پناهی نوجین نیز درخواست دیگر مسئولان شهرستان فراشبند بود که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس متعهد شد ظرف سه ماه آینده آن را اجرا کند.
وی گفت: تعریض محور فراشبند- آویز و شهرک صنعتی فراشبند، ارتقای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، راه اندازی پارک علم و فناوری یا مرکز نوآوری شهرستان، تکمیل و تجهیز بیمارستان فراشبند، آماده سازی، تجهیز و نصب ژنراتور دیزلی لوله برق در منطقه دژگار، تسریع در تکمیل محور دژگار-ریف، تعویض شبکه های فرسوده آب روستایی شهرستان و گازرسانی به شهر بیرم از دیگر خواسته های مردم این شهرستان بودکه برای عملیاتی شدن آنها تدابیری اتخاذ و دستوراتی صادر شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 90 درصد مصوبات تمام سفرهای شهرستانی استاندار عملیاتی شده و سیستم رصد و پایش نیز برای عملیاتی کردن این مصوبات در حوزه مستقر شده و با توجه به تاکید استاندار، پیگیری های هفته ای نیز انجام می شود.
شهرستان فراشبند در فاصله 146 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار