محققان دریافتند که کاهش تولید زباله‌های موادغذایی از مهمترین کارهایی است که می‌توان برای معکوس کردن روند گرمایش جهانی انجام داد.
کد خبر: ۶۳۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 02 August 2018

به گزارش تابناک رضوی، کاهش تولید زباله‌های مواد غذایی از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین انجام داد.

شاید مهمترین موضوع این بررسی کاهش زباله‌های مواد غذایی است، اما کاهش تولید پلاستیک، استفاده از غذاهای خانگی، رانندگی کمتر و بسیاری از موارد در این موضوع نقش دارند.

30 درصد از مواد غذایی در سطح جهانی به هدر می‌رود که عامل انتشار هشت درصد از گازهای گلخانه‌ای هستند.

اگر زباله‌های مواد غذایی به عنوان یک کشور بود، پس از ایالات متحده و چین از نظر اثر گذاشتن بر گرم شدن کره زمین، سومین کشور بود.

به دلیل رشد جمعیت، توسعه اقتصادی و مصرف مواد غذایی، تولید زباله همچنان رشد می‌کند. ما باید بیش از یک میلیارد هکتار از جنگل‌ها و علفزارها را به زمین‌های کشاورزی تبدیل کنیم که این امر منجر به انتشار 84 میلیارد تن دی‌اکسیدکربن در جو می‌شود.

کاهش زباله‌های مواد غذایی یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای افراد، شرکت‌ها و جوامع است که به تغییر معکوس گرم شدن کره زمین کمک می‌کند و در عین حال افراد بیشتری تغذیه می‌شوند، مزایای اقتصادی را افزایش می‌دهد و اکوسیستم‌های تهدید شده را حفظ می‌کند.

در حالی که در کشورهای کم‌درآمد زباله‌های مواد غذایی به ندرت تولید می‌شوند، در کشورهای مرفه، 40 درصد زباله‌های غذایی، قبل از فروش و بعد از آن تولید می‌شوند که به سادگی قابل تغییر هستند.

کاهش تولید زباله‌های مواد غذایی تقریبا همان تاثیر را در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طی سه دهه آینده دارد که توربین‌های بادی خواهند داشت.

تصمیماتی که یک فرد برای مواد غذایی از خرید تا مصرف می‌گیرد، مهمترین سهم وی در کاهش روند گرمایش زمین است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار