رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بروکراسی اداری و موانعی که بر سر راه تأسیس گلخانه در خراسان‌رضوی وجود دارد سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 31 July 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ مجتبی مزروعی  اظهار داشت: ما در بحث توسعه گلخانه‌ها شاهد این هستیم که برخی از مقاومت‌ها و مشکلات از طرف ادارات دولتی وجود دارد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در مسئله گلخانه بارها مطرح شده که این واحدها جزو تبصره 4 به حساب می‌آیند اما همچنان برای تغییر کاربری و اعطای مجوز مشکلاتی به وجود می‌آید به عنوان مثال برای برخی از مجوزات راه و شهرسازی تأکید داشته که تأسیس گلخانه باید با کالبد فضای شهری آن منطقه همخوانی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید این را دانست که برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و کمک به رفع بحران آب توسعه گلخانه‌ها امری بسیار حیاتی و دارای اهمیت است.

مزروعی بیان کرد: البته نباید سیاه‌نمایی نیز انجام داد در طول سال‌های اخیر به اندازه تمام 30 سال گذشته در حوزه‌های مکانیزاسیون و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در خراسان‌رضوی اقدام شده اما این اقدامات همچنان باید ادامه پیدا کرده و تکمیل شوند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی تنها نباید به موضوعات اقتصادی توجه داشت چراکه تدوام توسعه در این بخش برای حفظ امنیت غذایی و موضوعات زیست محیطی دارای اهمیت بسیار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار