داشتن بدهی اگر ناشی از اشتباهات برنامه‌ریزی باشد بد است اما اگر پروژه بزرگی را اجرا کنید و به بهره‌برداری برسانید و از منابع آن بدهی پرداخت شود اتفاق مثبتی است.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 31 July 2018

به گزارش تابناک رضوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: بودجه پیش بینی شده در خصوص شورای اجتماعی محلات در یک ساختار نامنسجم پیش بینی شده که 5 درصد از بودجه عمرانی شهرداری در حوزه تصمیم گیری شورای اجتماعی محلات قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ در برنامه زنده رادیویی "گفتگوی شهر بهشت" گفت: بر رروی مساله هزینه‌کرد اوراق مشارکت نظارتی دقیق صورت می‌گیرد و جرم انگاری سنگینی در خصوص آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه ارقام بودجه را در دو سطر طبقه‌بندی کرده‌ایم، تصریح کرد: بودجه سالانه شهرداری که تقریبا 2300 میلیارد هزینه‌های جاری شهر و رقمی اجتناب ناپذیر است یکی از این طبقه‌بندی‌ها است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین مورد دوم بخشی از بودجه‌های عمرانی شهر شامل مسیل‌های آب‌رویی است که تقریبا رقمی معادل 3000 میلیارد تومان بودجه‌های اجتناب ناپذیر خرد است.
وی افزود: بخشی از ارقام نیز مربوط به توسعه‌های عمرانی حوزه‌های دیگری همچون بوستان‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و ... می‌شود که ارقامی هم در بودجه است که پروژه‌های بزرگ ما از قبیل قطارشهری و... را در بر می‌گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: حجم وسیعی از بدهی‌ها در شهرداری مشهد بازپرداخت شده است، در حال حاضر مقدار قابل توجهی از حجم بدهی‌های ما از طریق مختلف بازپرداخت شده است.
وی با بیان اینکه منابع نقدی کشور در شهرهای مختلف به سرعت مورد رقابت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: داشتن بدهی اگر ناشی از اشتباهات برنامه‌ریزی باشد بد است اما اگر پروژه بزرگی را اجرا کنید و به بهره‌برداری برسانید و از منابع آن بدهی پرداخت شود اتفاق مثبتی است.
آل شیخ افزود: پروژه‌های بزرگ از قبیل فرودگاه، مترو و مجموعه‌های دیگر از محل تامین مالی‌های مختلف شکل می‌گیرد ولی بدهی‌هایی که مربوط به هزینه‌های جاری باشد و مربوط به برآورد غلط هزینه و پیمانکار باشد بدهی‌هایی که شهرها را ورشکسته می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری‌ها در ابعاد مختلفی همچون شهرسازی، ساخت و سازها، خدمات شهری و موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند و عملکرد و ضوابط گذاری در شهرداری‌ها بر روی اقتصاد شهری به شدت تاثیرگذار است.
آل شیخ اعلام کرد: محور اصلی شهر مشهد که شهری گردشگری است، خدمات اقتصاد شهری است، بنابراین مهم است که شهرداری در موارد مختلف به چه شکلی عمل کرده و به برنامه‌هایش انسجام می‌بخشد.
وی در خصوص محلات مشهد گفت: شناسنامه محلات در مشهد هنوز تدوین نشده است و بودجه پیش بینی شده در خصوص شورای اجتماعی محلات در یک ساختار نامنسجم پیش بینی شده که 5 درصد از بودجه عمرانی شهرداری در حوزه تصمیم گیری شورای اجتماعی محلات قرار بگیرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در حال حاضر این موضوع عملا اجرایی نمی‌شود، زیرا انسجام در این سیستم وجود ندارد و ابتدا خود شورای اجتماعی محلات باید شکل گرفته و دارای نظام تصمیم‌گیری باشد، در حال حاضر هویت محل‌های مختلف نیز مشخص نیست و در حال شکل‌گیری می‌باشد لذا لازم است ابتدا مکانیزم انتخاب پروژه‌ها در محلات، نحوه پیشنهاد و رای گیری مشخص گردد.
آل شیخ ادامه داد: شهر اهدافی کلی داشته و شاخص‌های کلی برای آن وجود دارد و ما با شکستن این چشم‌اندازهای کلی، شاخص‌های برنامه‌ای و هدف‌گذاری‌های مختلف را در قالب برنامه‌های عملیاتی آورده‌ایم و چنانچه سرانه‌های ما در بخشی کم باشد باید مجددا روی برنامه تمرکز کرده و در صورت لزوم مازاد را متوقف کنیم.
وی با بیان اینکه نوسانات بازار را پیش‌بینی نکرده‌ایم، عنوان کرد: علیرغم این موضوع ما به ازای نوسانات بازار پیش‌بینی داریم یعنی آثار تغییرات نرخ ارز بر روی بودجه جاری 97 شهر و بودجه‌های بعدی ما به چه صورت خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در پایان با اظهار اینکه در ساختار بودجه‌ریزی سهم‌های مختلف را مشخص کرده و در مواردی آیتم‌های مازاد را حذف و بالانس کرده‌ایم، یاداور شد: امسال با دلار 7 هزار تومان نوسانات ما تقریبا هزار و چهارصد میلیارد تومان بودجه را متاثر کرد و با مازاد این رقم نیز رقم دیگری متاثر شده و لازم است تغییراتی در هدف‌گذاری بودجه مان ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار