استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست دولت، عدم توسعه زائرسراهای دولتی در مشهد است.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 31 July 2018

به گزارش تابناک رضوی، علی رضا رشیدیان در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه فصل تابستان با بیان اینکه سیاست دولت، عدم توسعه زائرسراهای دولتی است؛ گفت: زائرسراهای دولتی به‌هیچ عنوان حق پذیرش و ارائه خدمت به‌غیر کارکنان خود را ندارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: رعایت استانداردهای فنی، نکات ایمنی و بهداشتی در این زائرسراها ضروری است و به‌نحوه عملکرد آنها نیز باید نظارت شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود، دستگاه‌هایی که به‌دنبال ارائه خدمات رفاهی در مشهد برای کارکنان خود هستند، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

رشیدیان با اشاره به‌کاهش 16 درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی همزمان با اجرای طرح تابستانه پلیس از 25 خرداد تا امروز؛ متذکر شد: همه دستگاه‌های مرتبط، با هدف کاهش 30 درصدی تصادفات پیش‌بینی لازم برای تأمین امنیت عمومی و کامل مسافران در مسیرها و راه‌های مواصلاتی درون شهرها، پارک‌ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی، تفریحی، رفاهی و اقامتی را به‌عمل آورند.

استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف به‌صورت منظم و متوالی نسبت به‌رصد کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالاها و نرخ خدمات اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، گناباد نسبت به‌بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت و خدمات ارائه شده توسط مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران‌های شهری و بین‌راهی، مراکز خدماتی و درمانی از لحاظ کیفیت خدمات و رعایت مسایل مربوط به‌بهداشت و سلامت مردم اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

رشیدیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به‌فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به‌هموطنان به‌صورت شبانه‌روزی اقدام کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پایگاه‌های امداد و نجات و هلال احمر، در مسیرها و محورهای مواصلاتی مستقر و نسبت به‌ایجاد بیمارستان‌های صحرایی اقدام و آمادگی کامل امداد هوایی ( بالگرد )، خدمات‌رسانی به‌موقع را داشته باشند.

وی تاکید کرد: پلیس راه و راهور استان نسبت به‌برقراری نظم و ترافیک روان و تسهیل تردد هموطنان در مسیرهای منتهی به‌مراکز تفریحی و گردشگری اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

رشیدیان با اشاره به‌اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد با محوریت فرمانداری فعالیت خود را در طبرسی 3 بیشتر کرده و نمایندگان دستگاه‌ها در این مجموعه مستقر باشند؛ عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نسبت به‌برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در مراکز تاریخی و فرهنگی به‌منظور استفاده از ظرفیت تابستان برای توسعه گردشگری استان اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه به‌منظور راهنمایی و اطلاع‌رسانی زائران و مسافران دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به‌ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی اقدام کنند؛ ادامه داد: با هدف خدمات‌رسانی به‌زائران و گردشگران به‌صورت شبانه‌روزی، شهرداری‌ها و دهیاری نسبت به‌مهیا نمودن هر چه بهتر فضاهای گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همواره شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به‌منظور مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه احتمالی، آمادگی لازم را داشته و تمهیدات لازم را بیاندیشد.

رشیدیان عنوان کرد: به‌منظور آشنایی بیشتر مردم، زائران و گردشگران با استفاده از ظرفیت رادیو زیارت، اطلاع‌رسانی مناسب از خدمات ارزنده و تأثیرگذار واحدهای اجرایی استان در حوزه‌های مختلف در ایام تعطیلات به‌عمل آید.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید در برنامه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی خود، پیوست فرهنگی با محوریت زیارت و فرهنگ رضوی را در نظر قرار دهند؛ اظهار داشت: همه کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید نگاه ویژه‌ای به‌ارتقای فرهنگ میزبانی داشته باشند و شهرداری و صدا و سیما نیز برنامه‌های مناسب و جذابی را در همین راستا تولید و پخش کنند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی باید علاوه بر برنامه‌ریزی و مدیریت امور فرهنگی، نظارت لازم را برای کنترل کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌ها داشته باشد و گزارش مربوطه را ارائه کنند.

رشیدیان گفت: باید هماهنگی لازم بین دستگاهی برای حضور زائران و مسافران در ورودی و خروجی حرم مطهر رضوی به‌عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار