رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی گفت: فقدان منابع مالی سبب دلسردی متولیان این ورزش نظیر مسئولان و ورزشکاران آن می‌شود و اعضای هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی نیز از وضعیت رضایت ندارند.
کد خبر: ۶۳۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 29 July 2018

به گزارش تابناک : ورزش کونگ‌فو مورد توجه جوانان زیادی در کشور بوده و در ایران به ویژه خراسان رضوی رواج دارد، البته اسپانسرها به این ورزش توجهی ندارند و هیئت کونگ‌فوی استان به تنهایی مسئولیت ورزشکاران را پذیرفته است، در حال حاضر این هیئت با تلاش زیاد ورزشکاران را همراهی می‌کند.

قربان اعظمی؛ رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی، با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات هیئت مانند برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت و برنامه‌های متعدد خود، نکاتی را قابل ذکر دانست، همچنین در ارتباط با وضعیت هیئت استان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی اوقات فراغت ورزشکاران را چگونه برنامه‌ ریزی کرده است؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی برای تابستان ورزشکاران برنامه‌هایی را تدارک دیده که از آنها می‌توان به برپایی کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد، علاوه بر هیئت، باشگاه‌های آزاد نیز با همکاری آستان قدس رضوی، شهرداری، هلال‌ احمر و نظایر این ارگان‎‌ها نیز کلاس‌های مذکور را برگزار کرده است.

مبحث استعدادیابی در این مدت سه ماهه چگونه دنبال می‌شود؟ آیا برنامه خاصی نیز در این حوزه صورت می‌گیرد؟

بله؛ در کلاس‌های مربوطه برای جذب سایر افراد نیز اقدام می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها فعالیت ورزشکاران را دیده و از فرزندان خود برای انتخاب این رشته حمایت می‌کنند، هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی نیز هر فرد مستعدی که مشاهده کند را وارد این رشته کرده و خواستار ادامه او در این زمینه هستند.

استعدادیابی از نظر هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی به چه نحوی باید انجام شود؟

هیئت درصدد برگزاری بهترین استعدادیابی در استان بوده و تمامی تلاش خود را برای محقق ساختن این امر به کار می‌برد، تنها برندگان رقابت‌ها جذب نمی‌شوند، بلکه هیئت تکنیک‌های افراد را زیر نظر داشته و افراد مستعد را انتخاب می‌کند، امسال سه ورزشکار در بخش آقایان که در جام رمضان بازنده اعلام شدند به تیم ملی جوانان و نوجوانان استان دعوت شدند.

تاکنون چند نفر از ورزشکاران زیر نظر هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند؟

طبق آخرین آمار اخذ شده توسط اعضای هیئت، به صورت تقریبی 2 هزار نفر از ورزشکاران کونگ‌فو زیر نظر هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی به فعالیت می‌پردازند، اغلب آنها توسط استعدادیابی جذب شده و در حال حاضر در مسابقات و رقابت‌های مختلف حضور داشته و مقام‌های درخوری کسب می‌کنند.

تفکراتی مبنی بر تهدید خطرات جسمی و آسیب‌دیدگی در کونگ‌فو و سایر رشته‌های رزمی در میان شهروندان رواج دارد، آن را چگونه تکذیب می‌کنید؟

در هر ورزشی مانند کونگ‌فو، رده‌های سنی مختلف براساس دسته‌بندی، حرکات و تکنیک‌های خاصی را استفاده می‌کنند، به هیچ ورزشکاری در بخش نونهالان حتی در صورتی که حرفه‌ای باشد تکنیک‌های نوجوانان آموزش داده نمی‌شود که این مورد در بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز صدق می‌کند.

بهترین سن یادگیری در بخش نونهالان است، بخش نونهالان حکم بازی و سرگرمی را دارد، پس از آن یادگیری تکنیک‌های اولیه در نوجوانان آغاز شده و کونگ‌فو با اصول خاصی به آنها آموخته می‌شود، بنا بر این به دلیل اصولی بودن این ورزش، امکان آسیب دیدگی بسیار ضعیف بوده و ورزشکاران صدمه نمی‌بینند.

کونگ‌فو با چه خصوصیاتی از سایر رشته‌های رزمی متمایز می‌شود؟

تنوع در رشته ورزشی کونگ‌فو بسیار بوده و ورزشکاران خراسان رضوی علاوه بر آمادگی جسمانی، بر روی سرعت، قدرت و انعطاف پذیری خود کار می‌کنند و ارتقاء می‌یابند، کونگ‌‌فو با استفاده از دست و پا آموزش داده شده و مبارزات معمولاً آزاد و نیمه آزاد برگزار می‌شود.

انواع هنرهای نمایشی مانند دفاع شخصی، نانچیکو و نظایر آنها به ورزشکاران آموزش داده می‌شود، ورزشکاران در دوران نوجوانی حرکات ابتدایی را آموخته و پس از آن در رده بزرگسالان حرکات جدی‌تر می‌شود، کونگ‌فو شامل 17 هزار تکنیک بوده که هنرجو می‌تواند تا رده پیشکسوتان ادامه دهد.

ورزش کونگ‌فو چه مزیت‌هایی داشته که می‌تواند ورزشکاران بسیاری را جذب کند؟

افراد در صورتی که از دوران کودکی آغاز به فعالیت کونگ‌فو کنند و تا دوران پیشکسوتان ادامه دهند، دچار بیماری‌های متعدد نمی‌شوند، بدن آنها در مقابل بیماری مقاوم بوده و سالم هستند، قطعاً در صورت عدم رعایت در هر رشته‌ای، افراد در آن آسیب می‌بینند اما در صورت رعایت نکات ایمنی هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

قابل ذکر است که ورزش کونگ‌فو از رشته‌های توپی با آسیب دیدگی کمتری روبه‌رو است، این ورزش یکی از ایمن‌ترین ورزش‌های موجود است و می‌توان با آسودگی در آن فعالیت کرد، بسیاری از ورزشکاران کونگ‌فو به فواید این رشته ورزشی آگاه هستند و با علاقه به کونگ‌فو روی آوردند.

یکی از اصلی ترین پوئن‌هایی که فدراسیون در اختیار هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی قرار می‌دهد، حمایت از بخش بانوان است، بانوان می‌توانند در مسابقات کشوری، برون مرزی و نظایر آنها شرکت کنند و انواع مسابقات و برخی از امور مانند کارگاه مربی گری و نظایر آن برای آنها برگزار می‌شود.

چه مشکلاتی در هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی وجود دارد؟

برخی از مشکلات موجود مانند فقدان منابع مالی و عدم همکاری محل‌های آزاد سبب دلسردی متولیان این ورزش نظیر مسئولان و ورزشکاران آن می‌شود و اعضای هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی نیز از وضعیت رضایت نداشته اما باید خود را با این شرایط وفق داد.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی اسپانسر سالیانه و مطلوب دارد؟

خیر؛ اسپانسر مطلوبی برای حمایت سالیانه از هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی اقدام نکرده و این هیئت به تنهایی امور خود را انجام می‌دهد، این هیئت به دنبال اسپانسر قدرتمند گشته تا بتواند کونگ‌فو را بیشتر نمایان کند و ورزشکاران را راهی مسابقات مختلف با سطح بالا کند.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی  از نظر مالی در مضیقه بوده و نمی‌تواند بدون حمایت امور خود را به سرانجام برساند، البته سال گذشته اسپانسری وجود داشت اما به صورت مطلوب حمایت نکرده و تنها در اعزام ورزشکاران کمک کرد، تبلیغ مطلوبی توسط هیئت صورت گرفت اما باید تعاملات میان هیئت و اسپانسر دو طرفه باشد.

ارگان‌های متولی مانند اداره‌‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و فدراسیون کونگ‌فو از هیئت کونگ‌فوی استان حمایت می‌کنند؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی مورد حمایت ارگان‌هایی نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کونگ‌فو قرار می‌گیرد اما بودجه این ارگان‌ها نیز محدود بوده و بیش از این نمی‌توانند به هیئت کونگ‌فوی استان رسیدگی کنند، آنها همکاری لازم را با هیئت دارند اما منابع مالی آنها نیز کفاف خرج بیش از این را نمی‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار