استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۱.۸ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار ۹۷ گفت: نرخ متقاضیان کار استان نیز کاهش یافته و این روند متعادل‌تر شده است.
کد خبر: ۶۳۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 29 July 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: از ۳۰۵ میلیارد تومان بخش اول اعتبار سهم استان، تاکنون ۷۵ میلیارد تومان را جذب کرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳.۶ درصدی به ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است. 

وی با اشاره به کاهش ۱.۸ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار ۹۷، اظهار کرد: نرخ متقاضیان کار استان نیز کاهش یافته و این روند متعادل‌تر شده است.

رشیدیان اضافه کرد: موفقیت‌های مذکور مرهون عملکرد فعالان اقتصادی استان است که ما را در دستیابی به نرخ بیکاری هفت درصد امیدوار می‌کند.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گزارشی از سیاست‌های کلان عمرانی استان در سال ۹۷ ارائه کرد و گفت: موضوعات دارای اولویت در حوزه عمرانی در ۱۱ اولویت خلاصه شده که در قالب ۶ راهبرد از ۷ راهبرد ابلاغی استاندار قالب‌بندی شده است.

محمد مقدوری ادامه داد: راهبرد اول، کاهش آسیب‌های اجتماعی است که توجه به بافت‌های ناکارآمد شهری است و در قالب یک بخش، ۶ برنامه پیش‌بینی و توسط دستگاه‌های اجرایی استان درحال پیگیری است.

وی افزود: در ۳۱ شهر استان با ۱۱۷ محله و جمعیت یک میلیون و ۷۱۷ هزار نفر در مقایسه با کشور، حدود ۶.۵ درصد مناطق ناکارآمد شهری و در ارتباط با جمعیت ۸.۲ درصد در بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند که طبق برنامه ششم باید ۵۸ محله در راستای توانمندسازی مورد پیگیری قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در طول ۵ ساله برنامه ششم به حدود هشت هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم که از ۴۰ منبع باید تأمین شود، بنابراین نیازمند مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مقدوری تأکید کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید اراضی بلااستفاده خود که در محدوده این مناطق واقع شده را در اختیار راه و شهرسازی استان قرار دهند، این ابلاغ رئیس‌جمهور است؛ همچنین با همه دستگاه‌ها مکاتبه شده و دستگاه‌های اجرایی تا پایان مردادماه فرصت دارند اقدام کنند.  

وی با اشاره به آمار تلفات تصادفات خراسان رضوی، اشاره کرد: تلفات استان در حوادث برون‌شهری و درون‌شهری از یک هزار و ۲۲۸ نفر در سال ۹۳ به یک هزار و ۱۲۴ نفر در سال ۹۶ کاهش یافته است، با اینکه آمار از سیر نزولی تلفات خبر می‌دهد اما باز هم تعداد تصادفات و تلفات تأسف‌آور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای ریشه در خطاهای انسانی دارد، بیان کرد: برهمین اساس، در کمیسیون ایمنی استان پنج اقدام شاخص هدفگذاری شده است.

مقدوری پیگیری پروژه‌ها و ارتقای شبکه‌های جاده‌ای استان، نوسازی ناوگان مسافربری و باربری، پیگیری هماهنگی و جلب مشارکت‌های شرکت بیمه، تشدید نظارت و کنترل تردد در محورها و برخورد قاطع با رانندگان پرخطر را از جمله این اهداف برشمرد.

وی مناسب‌سازی محیط برای توانیابان را از دیگر موضوعات موردتوجه در استان در سال ۹۷ برشمرد و اضافه کرد: این هدف در قالب مناسب‌سازی شبکه معابر، تسهیل حمل و نقل و رفت‌وآمد و مناسب‌سازی ساختمان‌ها صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزایش فضای سبز شهرهای استان، اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا در مشهد، تأمین گاز طبیعی نیروگاه‌های مشهد، ارتقا پوشش شبکه جداسازی آب شرب از غیرشرب، جلوگیری از تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها را از موضوعات مهم  حوزه عمرانی استان نام برد.

مقدوری اشاره کرد: پیگیری اجرای پروژه کمربندی جنوبی مشهد به‌ویژه فاز دوم آن، آغاز عملیات اجرایی باند سوم فرودگاه مشهد و توجه ویژه به توسعه روستاها از دیگر محورهای موردتوجه در سال ۹۷ به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بودجه استان، ۶۱۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: درخصوص ابلاغ وجه نیز ۷۱ درصد تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ارتباط با اسناد خزانه نیز تا امروز به حدود ۹۵ درصد جذب رسیده‌ایم اما نقدینگی استان حدود ۴۹ درصد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار