امام‌جمعه اقلید:ا اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش از برخی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در مقابله با آن‌ها ازجمله ماجرای ناو آمریکایی و اسیر کردن نیروهای آن‌ها سخن گفت و خطاب به آن‌ها بیان داشت: 40 سال نتوانستید هیچ غلطی بکنید، از این به بعد نیز نمی‌توانید.
کد خبر: ۶۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درزمینهٔ اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و به استناد آن، اظهار داشت: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام، پشتوانه محکم نظام اسلامی و سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمن است و ائمه جمعه سنگربانان این سنگرها محسوب می‌شوند که تبیین مسائل دینی و آگاهی بخشی از مسائل روز وظیفه آن‌ها است.

وی به جایگاه ولی‌فقیه و نماز جمعه اشاره کرد و گفت: معیار مشروعیت نماز جمعه به تأیید یا عدم آن توسط فقیهی که نظام اسلامی را اداره می‌کند، بستگی دارد ازاین‌رو برنامه‌های فرهنگی که در سطح شهر برگزار می‌شود باید مهر تأیید نماز جمعه و امام‌جمعه که قلب فرهنگی شهر هستند را داشته باشد.

طالبی با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که پنجم مردادماه سال 1358 به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برپا شد، توصیه به تقوای الهی و بیان مصالح و مسائل جاری کشور و تذکرات در زمینه‌های مختلف، مشکلات مردم، اشتغال جوانان، توجه به حقوق مردم، تکریم ارباب‌رجوع، حل امور جاری کشور، ترفندهای دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکای جنایتکار از تهدیدات تا تحریم اقتصادی و دخالت در امور کشورهای اسلامی، جنایت و... را به‌عنوان بخش‌هایی از نماز جمعه عنوان کرد.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: توصیه به وحدت و همدلی که از خواسته‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، همیشه در نماز جمعه موردتوجه بوده تا از مسائلی که شائبه اختلاف است پرهیز شود؛ مگر آنکه به صلاح اسلام و انقلاب اسلامی باشد که این امر نیز باید روشنگری شود تا سطح آگاهی و بصیرت مردم افزایش یابد.

خطیب جمعه اقلید بیان داشت: تحلیل و تشریح فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف به‌منظور آگاهی، اهمیت و توجه عمومی، حفظ حریم مسؤولان و مدیریت‌های خرد و کلان کشور علاوه بر تذکراتی که داده می‌شود، بصیرت افزایی در مورد خطر نفوذ دشمن به شکل‌های مختلف، توصیه به مسؤولان برای توجه بیشتر و مؤثرتر به معیشت مردم، پرهیز از اشرافی گری، ترویج سبک زندگی اسلامی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا و... ازجمله مسائلی است که در طول سال در خطبه‌های نماز جمعه به آن توجه می‌شود.

طالبی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به‌جز چند مورد انگشت‌شمار (مربوط به قوای مسلح، صداوسیما، کمیته امداد و...)، مسؤولیت اجرایی ندارند، اظهار کرد: ائمه جمعه زیرمجموعه کادر رهبر معظم محسوب می‌شوند که هیچ‌گونه مسؤولیت اجرایی ندارند بلکه بیشتر وظایف و عملکرد آن‌ها جنبه راهبردی، ارشاد و هدایت دستگاه‌های مربوطه برای خدمت بهتر به مردم دارد.

وی افزود: پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران و برادران، گوشزد کردن، یادآوری و تشریح خطر اندیشه و افکار انحرافی که در حوزه شهرستان یا کشور وقوع یابد، امربه‌معروف و نهی از منکر، فرهنگ عمومی، توصیه و سفارش و بیان اهمیت زکات، تذکر به دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای انجام‌وظیفه و خدمت به مردم، عضویت در شوراهای اداری و آموزش‌وپرورش، رسیدگی به درخواست مردم و توصیه به مسؤولان برای رفع مشکلات آن‌ها و... ازجمله وظایف امام‌جمعه است.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: اگر مسئله‌ای پیش آید که نیاز به اجرا و عمل داشته و مصلحت کشور و شهرستان در میان باشد، همان‌گونه که پیش‌ازاین اثبات کردیم، هیچ ترس و واهمه‌ای از انجام‌وظیفه عملی نداریم.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به دهه کرامت و گرامیداشت این ایام اشاره کرد و گفت: دهه کرامت با همت هیأت رزمندگان اسلام با برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع ازجمله دوندگان جاده ولایت، انتقال پرچم حرم امام رضا(ع)، حضور خادمان رضوی در سطح شهرستان و عیادت از بیماران، برپایی جشن‌های متنوع، مولودی‌خوانی و... صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در اجرای این برنامه‌ها که باید موردتوجه متصدیان برگزاری سایر جشن‌ها نیز قرار گیرد این است که باوجود شاد بودن ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، از آهنگ‌های حرام و خلاف شرع در این جشن‌ها استفاده نمی‌شود و متصدیان برنامه می‌کوشند شادی بدون خلاف شرع فراهم شود.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به سالروز عملیات مرصاد اشاره و بیان کرد: منافقان کوردل پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران و ناکامی صدام آمریکایی در عدم دستیابی به آرزویشان در نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی به خیال خام اینکه این امر از ضعف ایران بود، به کشور حمله کردند که رزمندگان اسلام چنان درسی به آن‌ها دادند که برای همیشه در تاریخ به‌عنوان یک سند پرافتخار برای نسل‌های آینده به یادگار ماند.

طالبی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش از برخی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در مقابله با آن‌ها ازجمله ماجرای ناو آمریکایی و اسیر کردن نیروهای آن‌ها سخن گفت و خطاب به آن‌ها بیان داشت: 40 سال نتوانستید هیچ غلطی بکنید، از این به بعد نیز نمی‌توانید.

وی با بیان اینکه تهدید می‌کنند که باید فروش نفت را به صفر برسانیم، تأکید کرد: اگر کار به اینجا برسد، قطره‌ای نفت از تنگه هرمز به شما و دنیا نمی‌رسد، آن زمان مشخص می‌شود که چه کسی ضرر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار