مدیرکل کتابخانه ملی مازندران خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه ملی مازندران بااشاره به میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا گفت ، کتابخانه های عمومی مازندران به زیر سایه خورشید خراسان رفتند
کد خبر: ۶۳۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 25 July 2018

کتابخانه عمومی مازندران به زیر سایه خورشید خراسان رفتند

ارزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به مناسبت دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت ؛ برای نخستین بار آئین استقبال از خادمان رضوی و پرچم متبرک حرم رضوی در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه ملی مازندران بااشاره به ترویج فرهنگ رضوی با اشاعه فرهنگ کتاب خوانی گفت ؛ کتابخانه عمومی مازندران به زیر سایه خورشید خراسان رفتند

عضوشورای اداری استانداری مازندران بااشاره به بازدید خادمان رضوی از این اداره کل گفت ، برای نخستین بار در استان این اتفاق مثبت رخ داد که مورد استقبال واشتیاق فراوان همکار روبرو شده است
وی گفت خادمان رضوی با سخنرانی و مدیحه سرایی وآئین پرچم گردانی پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) را برای کارکنان و اعضای کتابخانه برگزار کردند.

وی بیان کرد؛ در این مراسم ضمن ابراز مسرّت از این اتفاق بزرگ معنوی در کتابخانه های عمومی، این تبرک جویی به آستان مقدس حضرت ثامن الحجج در واپسین روزهای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را بسیار خوش یمن میدانم و آن را به مثابه تحفه ای ارزشمند از سوی آن حضرت برای استان می باشد.

این مقام مسوول افزود: کتابخانه های عمومی اکنون به زیر سایه خورشید خراسان رفته اند و امید است پس از پایان جشنواره کتابخوانی رضوی، تلاش ها برای ترویج معارف رضوی به واسطه کتابخوانی در کتابخانه های عمومی همچنان پررونق بماند.

اموزش رف خوانی برای کتابداران ؛

* ضرورت بروز بودن تمامی کارمندان این اداره کل

ولیپور گفت: جلسات آموزشی برای رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد

مدیر کل کتابخانه ملی مازندران گفت ؛ این دوره آموزشی برای نمایندگان کتابداران کتابخانه های عمومی استان طی 2 جلسه در شهرستان های بابل و نوشهر برگزار گردید.

ولیپور تصریح کرد؛ رف خوانی و وجین از مهمترین ارکان های مجموعه سازی به شمار می آید و بمنظور کنترل موجودی منابع کتابخانه ای، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، انجام آن ضروری است.

 

اجرای طرح ترگل در هفته عفاف و حجاب

این استاد دانشگاه گفت ؛ترگل خوانی دختران و بانوان در چند دقیقه خلوت با کتاب در کتابخانه اجرا شد

دکتر ولیپور تصریح کرد؛ طرح چند دقیقه خلوت با کتاب ترگل به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کتابخانه های عمومی مازندران اجرا شد.که با استقبال بانوان مواجه شد

این مقام مسوول تصریح کرد؛ کتابخوانی در هفته عفاف و حجاب با هدف استدلال منطقی مسئله حجاب، موضوعی بود که منجر به اجرای طرح «ترگل بخوانیم» در قالب چند دقیقه خلوت با کتاب دختران و بانوان عضو کتابخانه شد.

وی اضافه کرد؛ در این طرح که از کتابخانه های عمومی آزادگان ساری و امیرپازواری بابلسر آغاز شد، با تعبیه میز ترگل در کتابخانه، از علاقمندان دعوت می شود تا دقایقی به مطالعه کتاب ترگل نوشته عماد داوری دولت آبادی که به بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب اشاره می کند، بپردازند و در پایان، نظرات خود را در خصوص کتاب بیان کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد؛ با توجه به مشارکت فعال و امیدبخشی که تاکنون در اجرای طرح اتفاق افتاده است، بزودی «ترگل خوانی» در کتابخانه های عمومی استان مازندران اجرا خواهد شد که می تواند تداعی کننده یک مدل از کرسی آزاد اندیشی در فضایی منطقی و کتاب محور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار