همزمان با دهه کرامت سالروز میلاد امام رضا (ع) چند تن از خادمان آستان قدس رضوی به همدان سفر کردند که با حضور آن‌ها عطر حرم رضوی در همدان پیچید.
کد خبر: ۶۳۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 25 July 2018
همزمان با دهه کرامت سالروز میلاد امام رضا (ع) چند تن از خادمان آستان قدس رضوی به همدان سفر کردند که با حضور آن‌ها عطر حرم رضوی در همدان پیچید.

به گزارش فارس، همزمان با دهه کرامت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) چند تن از خادمان آستان قدس رضوی به همدان سفر کردند و دل‌های مردم این شهر را روانه حرم با صفای امام هشتم کردند.

در نخستین روز از ورود کاوران رضوی به همدان خادمین حرم امام رضا (ع) با خانواده‌های زیر پوشش انجمن حامیان ترنم دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.

سفیران ضامن آهو با حمل پرچم متبرک، از خانواده‌های مستضعف و زیر پوشش طرح ترنم دلجویی کرده و فضا را با عطر دل انگیز رضوی معطر کردند.

در این مراسم معنوی خادمان حرم شمس‌الشموس به مدح اهل بیت (ع) و به ویژه به توجهات امام رضا (ع) به قشر محروم و مستضعف پرداخته و با سر دادن ندای «رضا، رضا» و تلاوت صلوات خاصه امام رضا (ع) دل‌های مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به سمت مشهدالرضا روانه کردند.

در این مراسم حضور کودکانی به چشم می‌خورد که با زبان کودکانه خود با خادمین حرم رضوی نجوا و از آرزوی‌های خود سخن به میان می‌آوردند.

همچنین در این مراسم از تعدادی از خادمیاران رضوی استان نیز تقدیر به عمل آمد.

یکی دیگر از برنامه‌های خادمان رضوی، حضور در گلزار شهدای همدان بود، که با حضور خادمین حرم امام رضا (ع) گلزار شهدا معطر به عطر دلنشین حرم رضوی شد.

در این مراسم معنوی فضای باغ بهشت و گلزار شهدای همدان به بوی معطر حرم شمس الشموس با حضور خادمین حرمش آکنده شد که این مراسم معنوی با حضور پرشور و باشکوه خانواده شهدا، مسؤولان سپاه استان و ناحیه همدان، مردم ولایت‌مدار همدان و مشتاقان امام هشتم و اهل بیت (ع) همراه بود.

بیرق متبرک امام رضا (ع) که توسط خادمان مرقد مطهر آن حضرت حمل می‌شد در میان استقبال گسترده عاشقان امام رضا (ع) در یک فضای کاملا روحانی و معنوی قرار گرفت و بار دیگر فضای استان همدان به شمیم حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا (ع) معطر شد.

مردم شهیدپرور و شیفته اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور پرشور خود عشق و ارادت جاودانه خود نسبت به اهل بیت (ع) را به منصه ظهور رسانده و در جوار شهدا با نجوای «رضا؛ رضا» دل‌ها را روانه مشهد مقدس کردند.

با مدیحه‌سرایی توسط یکی از خادمین رضوی و اهتزاز پرچم سبز گنبد طلای هشتمین خورشید آسمان معرفت توسط کاروان خادمین حرم حضرت امام رضا (ع)؛ حاضرین با سوز و نیازی خالصانه مست عطر حرم رضوی شده و به زیارت معنوی و عاشقانه امام مهربانی‌ها رفتند.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهیدان مجید صانعی، شهید غفاری، شهید بشیری و شهید تازه تفحص شده شهید مهراب سهرابلویی، خادمین حرم عطر رضوی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و سینه‌خیز بر چادر مادر شهید «سهرابلویی» بوسه زدند.

شهید «سهرابلویی» از شهدای بسیجی غواص عملیات کربلای ۴ گران ۵۵ لشکر سپاه انصارالحسین (ع) متولد شهرستان قهاوند در سن ۱۸ سالگی در دی ماه سال ۶۵ در اروند کنار به شهادت رسید و چندی پیش در جریان تفحص پیکر‌های مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تفحص پیدا و پس از احراز هویت و انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

اعزام ۵ هزار نفر به مشهد مقدس به همت نمایندگی آستان قدس رضوی استان همدان

خادمیار دفتر آستان قدس رضوی همدان در حاشیه حضور کاروان زیر سایه خورشید در همدان با ابراز خرسندی از ورود کاروان‌ها، آن را مایه خیر و برکت دانست و اظهار کرد: دفتر آستان قدس رضوی از سال ۹۵ با تدبیر مقام معظم رهبری در راستای گسترش شعاع خدمتی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.

علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان خدماتی در سطح استان ارائه می‌دهد، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ نفر برای خادمیاری در دفتر آستان قدس رضوی همدان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵ هزار زائر اولی به همت آستان قدس رضوی در همدان به سفر مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

خادمیار دفتر آستان قدس رضوی همدان تصریح کرد: امسال نیز ۵ هزار سهمیه برای استان در نظر گرفته شده که طی سال به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های دفتر آستان قدس رضوی در همدان یادآور شد: با مساعدت آستان قدس رضوی و نمایندگی این مجموعه در استان همدان در مناسبت‌های مختلف بسته‌های ارزاق توسط خادمیاران در بین محرومان و نیازمندان آستان توزیع می‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار