مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: ۱۰۰۰ واحد صنعتی خراسان‌رضوی توان تولید برای برندها را دارند.
کد خبر: ۶۳۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 23 July 2018

به گزارش تابناک : مسعود مهدی‌زاده‌مقدم اظهار داشت: بخش خصوصی در سال‌های اخیر در حوزه برندسازی تلاش خود را انجام داده و اکنون نیازمند ورود حمایت‌گر و تسهیل‌گر دولت در برندسازی و حمایت از این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: به عنوان بخش دولتی باید در کنار بخش خصوصی در موضوع برندسازی به عنوان نیاز امروز دنیای صنعت و تجارت ورود کنیم و از همه قابلیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای گسترش و رشد در این موضوع باید استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش برندینگ در 5 سال اخیر از سوی انجمن مدیران صنایع و بخش خصوصی و ثبت این همایش به نام خراسان‌رضوی اظهار داشت: بخش خصوصی در این همایش‌ها نشان داد که برای پیشرفت در مسیر برندسازی حرف‌ها و راهکارهایی دارد و حال ما به عنوان دولت باید به لحاظ مادی و معنوی کمک کنیم تا این اتفاقات سرعت بگیرد. دولت باید با نقش تسهیل‌گر و حمایت‌کننده به طور جدی وارد شود و این فرایند را سرعت دهد تا اتفاقات بهتری را شاهد باشیم. در این راستا باید شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و دستگاه‌های نظارتی همه پای کار باشند.

مهدی‌زاده یادآور شد: تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه برندسازی در استان رخ داده اما با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و حضور پررنگ بخش خصوصی در استان، این عملکرد هنوز به طور کامل قابل قبول نیست و باز هم در زمینه بازاریابی و فروش که یک پای کار در برندسازی است، نیازمند کار بیشتری هستیم و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در ارائه مشاوره‌های بازاریابی و برندینگ حتی به شکل مادی کمک کنند و مسئولان استانی توجه دستگاه‌های دولتی در مرکز برای حمایت از صنعت‌گران استانی در زمینه برندسازی را جلب کنند.

وی با تاکید بر لزوم صدور هر چه سریع‌تر مجوز تولید بدون کارخانه به دلیل تاثیرگذاری این موضوع در عملکرد مطلوب برندهای استان گفت: تولید بدون کارخانه همین الان هم در حال اتفاق است و مشکل در صدور مجوز است. در حال حاضر طرحی در این زمینه آماده شده و در وازرتخانه در حال طی مراحل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: اگر این مجوز صادر شود، فردی که صاحب برند است می‌تواند با طراحی و مهندسی و بازاریابی محصول خود را به پیمانکار بدهد تا تولید کند. با اینکار از ظرفیت خالی صنایع موجود هم استفاده می‌شود و صاحب برند سرمایه خود را به جای اینکه صرف خرید ماشین‌آلات صنعتی کند، صرف سرمایه در گردش کرده و می‌تواند حجم بیشتری از محصول تولیدی خود را به بازار ارائه کند و حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشد. از طرفی با پر شدن ظرفیت کارخانه‌ها نیاز به اشغال هم ایجاد می‌شود و اگر مجوز این کار رسمیت پیدا کند بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز برندهایی در استان ما تولید بدون کارخانه می‌کنند و به خارج از کشور هم صادرات دارند، افزود: اگر این کار شناسنامه‌دار شود، سرعت کار بیشتر می‌شود و امکان استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها افزایش می‌یابد. در سال 90، 15 برند، تولید بدون کارخانه را در مشهد انجام می‌دادند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار