قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت:یکی از برنامه های آستان قدس در ایام دهه کرامت اهدای ۵۰۰ جهیزیه به زوج های جوان نیازمند در مشهد است.
کد خبر: ۶۳۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 23 July 2018

به گزارش تابناک : سید مرتضی بختیاری در برنامه گلستان هشتم شبکه یک سیما اظهار کرد:اهدای جهیزیه به ۵۰۰ زوج نیازمند در مشهد از برنامه های ویژه آستان قدس رضوی در دهه کرامت بوده که قرار است امروز بین زوجین نیازمند توزیع شود. 

وی افزود:امسال خدمت کریمانه به عنوان شعار فعالیت‌های دهه کرامت انتخاب شده که این خدمات در داخل مجموعه حرم مطهر، در مشهد، در کشور و در سطح بین الملل اجرا می‌شود. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اقدامات ارزشمندی تاکنون در حرم مطهر رضوی صورت گرفته از جمله تشرف بیش از ۶۰ هزار زائری که امکان تشرف برای آنها مقدور نبود، ۴۰ هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران، بیماران خاص، مددجویان کمیته امداد نیز  در ایام دهه کرامت مهمان خوان با برکت حضرت رضا علیه السلام شدند. 

بختیاری تصریح کرد: گلباران حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های آیینی این ایام در شب میلاد امام رضا (ع) است که توسط جمعی از خیران و واقفان و با حضور مردم و عاشقان اهل بیت(ع) به صورت ویژه‌ برگزار خواهد شد. 

وی تاکید کرد: حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در کشور و اقصی نقاط دنیا از دیگر برنامه‌های دهه کرامت بوده است که  این کاروان ها با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها و محافل و اجتماعات بزرگ زمینه تحول معنوی افراد را فراهم می‌آورند. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: در سطح بین‌الملل نیز در سال‌های گذشته این کاروان‌ها به ۹ کشور جهان سفر می‌کردند که امسال با درخواست۳۰ کشور کاروان های  زیر سایه خورشید در کشورهای بیشتری حضور خواهند داشت. 

وی تصریح کرد: پروژه‌  زائر سرا رضوی از بزرگترین طرح‌های خدمت رسانی به زائران امام هشتم علیه السلام است که آیین افتتاحیه و بهره‌برداری آن با حضور آیت الله نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امروز برگزار می‌شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار