رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: جانمایی و تدقیق گسل‌ها در مشهد نسبت به سایر کلان شهر‌های کشور با دقت بالایی انجام شده است.
کد خبر: ۶۳۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 22 July 2018
به گزارش تابناک : شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جلسه شورای فنی استان خراسان رضوی گفت: تمرکز ما در حوزه مدیریت بحران باید پیشگیرانه باشد تا در زمان وقوع زلزله کمترین خسارت را داشته باشیم، ریسک جدید ایجاد نکنیم و ریسک‌های موجود را نیز کاهش دهیم که خوشبختانه بنیه تخصصی کشور برای این کار مهیااست.

علی بیت الهی دبیر کارگروه ملی تخصصی مخاطرات زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم در خصوص وضعیت گسل‌های مشهد گفت: تدقیق نقشه گسل‌ها و تعیین حرائم آن پس از 16 ماه و با همت سازمان زمین شناسی خراسان رضوی و همکاری برخی اساتید دانشگاه نظیر دانشگاه فردوسی با الویت شهر‌های تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان انجام شده است.

وی افزود: این مطالعات نسبت به سایر مطالعات انجام گرفته در کلان شهر‌های کشور از دقت بالایی برخوردار است.

دبیر کارگروه ملی تخصصی مخاطرات زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: 14 مصوبه قابل اقدام پس از تعیین محل گسل‌ها تدوین شده است که یکی از این مصوبات ممنوعیت بلند مرتبه سازی و ساخت و ساز ساختمان‌های مهم در مسیر گسل‌ها و حرائم آن می‌باشد.

بیت الهی گفت: محل عبور گسل‌ها طبق نقشه و بر اساس آزمایشات و مشاهدات در برخی نقاط شهری دارای دقت قابل قبول و در برخی نقاط دیگر می‌بایست با انجام مطالعات و آزمایشات که مستلزم زمان و بودجه می‌باشد، محرز شود.

در این جلسه وفق کارشناسی‌های اولیه انجام گرفته حریمی برای گسل‌ها از طرف کارگروه پیشنهاد گردید که مقرر شد طی جلسات کارشناسی ظرف ۱۵ روز آتی ارایه شود و پس از بحث و بررسی، تعیین حریم گسل‌های مشهد به تاریخ 15 مردادماه سال جاری موکول شد.
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار