یک کارگردان تئاتر:
یکی از کارگردانان زن عرصه تئاتر با بیان اینکه روابط در تئاتر مانع استفاده از بازیگران توانمند شده است، گفت: متاسفانه استفاده از بازیگران خانم در متن‌های نمایشی بسیار کم است و در این حوزه بیشتر از آقایان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 22 July 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ پرستش سلطانی با بیان اینکه بانوانی را داریم که فوق العاده و پر از پتانسیل بازی هستند اما به خاطر برخی روابطی که در تئاتر وجود دارد استفاده نمی‌شوند، اظهار کرد: متاسفانه برخی کارگردان‌ها وقتی از یک بازیگر استفاده می‌کنند و می‌بینند خوب است دیگر حاضر به استفاده از سایر بازیگران نمی‎شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بانوان بازیگران براساس توانایی‌ها و خوب بودنشان انتخاب نمی‌شوند، بیان کرد: بازیگران زن در شهرستان‌ها از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.

این کارگردان تئاتر با اعلام اینکه استفاده از بازیگران خانم در متن‌های نمایشی بسیار کم است و بیشتر آقایان دیده می‌شوند افزود: متاسفانه حمایت از بانوان در حوزه تئاتنر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

سلطانی با اشاره به اینکه نیروی زنان بسیار ناشناخته است، عنوان کرد: آنچه بیشترین ضربه را بانوان می‌زند نشناختن خودشان و اینکه چطوری بتوانند از مشکلات و شرایطی که دارند خود را رشد دهند است.

این کارگردان تئاتر که 15 سال کار تئاتر می‌کند و مدعی است در پرورش بازیگران زن موفق بوده‌ایم، گفت: از 15 سال قبل بازیگران زن به دنبال تکنیک هستند.

وی در ادامه تولیدات نمایشی را براساس نیاز مخاطب ندانست و افزود: بعضأ نمایش‌هایی اجرا می‌شود که تماشاچی رغبتی به دیدن ندارد و این موجب می‌شود به کارهای دیگر هم ضربه وارد شود.

سلطانی همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری مواقع شاهد اجراهایی با دکورهای بسیار هزینه بر هستیم اما در اجرا موفق نیستند، افزود: در برخی نمایش‌ها که دکور خاص و هزینه بر نداشته‌اند بسیار موفق بوده‌اند.

این کارگردان با بیان اینکه مهمترین مسئله متن خوب است نه داشتن دکورهای هزینه بر و پول خرج کردن بسیار عنوان کرد: خیلی کم اتفاق می‌افتد که در اجراها دغدغه‌ها را بیان کنیم و بسیاری کارها کلیشه‌ای است.

وی با اعلام اینکه در تئاتر کم و کاستی‌های بسیاری وجود دارد، گفت: به رغم اینکه سانسور در تئاتر یک آسیب است اما شرایط نسبت به قبل بهتر شده و نگاه‌ها تغییر کرده است.

سلطانی با بیان اینکه در جامعه ما بانوان خودشان را بسیار خوب توانسته‎اند نشان دهند، بیان کرد: از مسئولان انتظار حمایت مالی داریم و اگر به جشنواره می‎آئیم به جای سنگ‎اندازی حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار