مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت : امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است .
کد خبر: ۶۳۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 22 July 2018
به گزارش تابناک : علی جنانی مدیر جهاد کشاورزی قوچان افزود : بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین که ۸ دستگاهکمباین بومی و الباقی آن غیر بومی است برای برداشت این محصول بکار گرفته شده است .

وی با اشاره به اینکه ۳ مرکز دولتی برای خرید گندم خوراکی و بذری در نظر گرفته شده است گفت : برای حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان مراکز خرید آمادگی خرید کمترین مقدار گندم از کشاورزان را دارند.

جنانی ادامه داد : هر کیلو گندم یک هزارو ۳۰۰ تومان خریداری می شود و پیش بینی می شود امسال میزان خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزانشهرستان قوچان حدود ۱۵ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان افزود : یکی از کشاورزان پیشرو در قوچان از هر هکتار زمین گندم آبی ۸ تن محصول برداشت کرده است در حالی که میانگین برداشت در سطح شهرستان حدود ۴ تن در هکتار است .

اسدالله خموش مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی قوچان از اجرای طرح تشویقی کشاورزان در بخش کرایه حمل بار خبر داد و گفت : کشاورزانی که محصول به مراکز اعلام شده تحویل دهند با توجه به مسافت حمل شده به ازای هر کیلو گرم از پنج تا ۱۵ هزار تومان کرایه پرداخت می شود .

خموش ادامه داد: امسال ۱۲ هزار تن گندم شهرستان در سیلوی قوچان ذخیره شده است که حدود ۶۰ هزار تن در سطح شهرستان ظرفیت سازی می شود.
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار