رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی گفت: هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی سالن اختصاصی تمرینی نداشته و فعالیت در باشگاه‌ها هزینه‌های هنگفتی را در بردارد.
کد خبر: ۶۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 22 July 2018

به گزارش تابناک : کونگ‌فو یک ورزش رزمی بوده که مورد توجه بسیاری از عموم مردم و به ویژه جوانان قرار گرفته است، هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی اقدامات بسیاری در این باره انجام داده که از جمله آنها می‌توان به میزبانی مسابقات کونگ فو اشاره کرد، این هیئت اما سالن اختصاصی ندارد و با این شرایط عهده دار کونگ‌فو در خراسان رضوی است.

قربان اعظمی؛ رئیس هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی، با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات هیئت کونگ‌فو از ابتدای سال تاکنون و برنامه‌های این هیئت تا چند ماه آینده آماری را به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با وضعیت سالن‌های ورزشی موجود در خراسان رضوی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

چه تسهیلات و امکاناتی در ارتباط با مسابقات کونگ‌فو در اختیار ورزشکاران خراسان رضوی قرار می‌گیرد؟

میزان تسهیلاتی که توسط هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد، به نحوه برگزاری مسابقات بستگی دارد، در حال حاضر دو نوع اعزام انتفاعی و غیر آن وجود دارد، هزینه رفت و آمد مسابقات انتفاعی برعهده هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی است.

تأمین هزینه رفت و آمد برخی از مسابقات نیز بر عهده ورزشکاران است، هزینه اعزام تیم به برخی از سبک‌های مجاز با طی شدن راه قانونی خود توسط مسئول هماهنگی استان بر عهده خود است، به صورت کلی تا جای امکان سعی بر تأمین هزینه‌های ورزشکاران اعزامی استان توسط هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی است.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی برای قهرمانان کشوری و نظایر آنها چه جوایزی را در نظر گرفته است؟

نخستین ابتکار هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی در سال 96 با ارائه کمربند طلایی علاوه بر اهدای کاپ و مدال نمایان شد، اهدای این جوایز پس از آن در مسابقات سال 97 نیز اجرا می‌شود، اهدای کمبند و دژبه صورت کلی جوایز برای ورزشکاران انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر آنها است.

مقام آوری ورزشکاران در مسابقات تیمی با ارائه مکان اختصاصی، تغذیه مناسب و به صورت کلی امکاناتی که در اختیار آنها قرار دارد هماهنگ است، با توجه به اقدامات هیئت در این موضوع و همچنین استعداد بالای ورزشکاران، قطعاً هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی شاهد مقام‌آوری بیشتر آنها از گذشته است.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی چه اقداماتی را در بخش استعدادیابی انجام می‌دهد؟

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی همزمان با برگزاری مسابقات استانی، سطح ورزشکاران استان را آنالیز کرده و آنها را به طرف ورزش قهرمانی هدایت می‌کند، ورزشکاران حتی در صورت باخت حرکات آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از آن به هیئت معرفی می‌شوند، برخی از آنها پس از اجرای تمرینات متعدد پس از مدتی به مسابقات کشوری نیز راه می‌یابند.

آیا هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی سالن ورزشی مناسبی در اختیار دارد؟

در حال حاضر هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی سالن اختصاصی کونگ‌فو در اختیار نداشته اما سالن‌های موجود در استان که هیئت آنها را برای اجرای تمرینات اخذ می‌کند آزاد است، هزینه‌هایی از این قبیل به مسئولان مربوطه پرداخت می‌شود و هیئت در انتظار حمایت بیشتر متولیان است.

مربیان کارآمدی در اختیار ورزشکاران کونگ‌فوی خراسان رضوی قرار می‌گیرد؟

مربیان حاضر در خراسان رضوی از استعداد بالایی برخوردارند و سطح علمی و عملی آنها بالا است، هیچ گونه مشکلی در بحث مربیان و داوران استان وجود نداشته و این دسته از افراد به درستی امور خود را انجام می‌دهند، در واقع مربیان به خوبی از نظر فنی کارآمد هستند.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی برای انتخاب مربیان شورای فنی برگزار می‌کند، ورزشکاران زبده انتخاب می‌شوند و برای رساندن آنها به سطح مربی‌گری تلاش می‌شود، البته در حال حاضر هیئت کونگ‌فوی استان به دنبال مربی برای رده جوانان بوده که بتواند برای آنها نیز اردو برگزار کند، اما به صورت کلی مربیان مطلوبی در استان فعالیت می‌کنند.

آیا میزبانی می‌تواند مانند استعدادیابی افراد مستعد را جذب کند؟

میزبانی می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد ورزشکاران و جذب عموم به این رشته ورزشی شود اما برگزاری هر دوره میزبانی مستلزم وجود حداقل 20 میلیون تومان است، در صورت حمایت اسپانسرها و یا متولیان این ورزش نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کونگ‌فو، می‌توان از نتیجه مطلوب آن بهره مند شد.

میزبانی در کاهش رفت‌ و آمدهای ورزشکاران تأثیر دارد، همچنین هیئت میزبان، سهمیه دوبرابر داشته و دو تیم می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، به این صورت شانس بیشتری برای برد برای تیم استان وجود دارد، همچنین به دلیل وجود دو تیم ورزشکاران معمولی در کنار قهرمانان می‌توانند ورزش کنند و حتی در صورتی که مقام کسب نکنند مهارت آنها افزایش می‌یابد.

در صورت افزایش بودجه و بهبود شرایط در زمینه حمایت از ورزشکاران، آیا هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی برگزاری برنامه‌های بیشتر را در نظر دارد؟

قطعاً؛ هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی برنامه‌های بسیاری را در نظر داشته که با افزایش بودجه بخش عمده و یا تمامی آن تحقق می‌یابد، در حال حاضر هیئت برای برگزاری برنامه‌های خود تنها نیاز به بودجه دارد، طرح‌های سنگینی برای اجرا وجود دارد که با انتقال بودجه به این هیئت برگزار می‌شود.

هیئت کونگ‌فوی خراسان رضوی چه اهدافی را برای آینده این ورزش در نظر دارد؟

در حال حاضر نیت رشته ورزشی کونگ فو توآ تثبیت فرهنگ ورزشی در دنیا است، در صورت کسب نتیجه مطلوب میزان استقبال از این رشته ورزشی افزایش می‌یابد، تاکنون برای محقق شدن این امر تلاش شده است و متولیان کونگ‌فوی خراسان رضوی در حال ادامه تلاش خود در این زمینه هستند.

آیا تمرینات ورزشکاران به صورت منظم و در زمان‌های مشخص برگزار می‌شود؟

تمرینات ورزشکاران کونگ‌فو در بخش آقایان از 27 فروردین‌ماه آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است، این تمرینات سه مرتبه در هفته برگزار می‌شود، هیچ خللی در تمرینات آنها مشاهده نمی‌شود و ساعات آنها منظم است، ورزشکاران نیز مرتب تمرینات را اجرا می‌کنند، هیئت در حال حاضر در تلاش برای برگزاری و شرکت ورزشکاران در اردوها است.

ورزش کونگ‌فو در خراسان رضوی و به طور کلی در کشورمان از چه جایگاهی برخوردار است؟

در حال حاضر این رشته به حدی در ایران رشد کرده که به عنوان ورزش ایرانی شناخته شده و حمایت‌ها بیش از گذشته شده است، همکاری‌ها در زمینه ورزش کونگ‌فو از این پس بیشتر می‌شود و ورزشکاران نیز تلاش خود را برای کسب مقام بیشتر به کار می‌برند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار