امام جمعه مشهد گفت:اکنون بیش از سه میلیون کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی و شهرستان‌های آن وجود دارد که این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۳۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 21 July 2018
به گزارش تابناک : آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با مدیر کل و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود:در گذشته تنها کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور دارای کتاب‌های بسیاری بود، اما اکنون بیش از سه میلیون کتاب در کتابخانه‌های خراسان رضوی و شهرستان‌های آن وجود دارد که این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: امروزه کارگزاران کتابخانه افرادی باسواد انقلابی و فرهیخته هستند که باعث افتخار این نظام هستند و اوضاع کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هر نهاد فرهنگی که پویایی و توسعه خودرا از دست بدهد به سقوط پیش خواهد رفت و نابود می‌شود افزود:ما باید در عرصه‌های فرهنگی توسعه و پویایی داشته باشیم و اگر توسعه نباشد ما سقوط خواهیم کرد لذا این وضع باید هر سال مطلوبتر شود تا پیشرفت دیده شود.

آیت الله علم الهدی گفت: مشکل امروز ما در مسله کتاب و مطالعه این است که با رقیبی به اسم فضای مجازی و دنیای دیجیتالی مواجه شده و بسیار سرسخت و قوی است.

وی افزود: ما با مسائل نوآوری در عرصه علم و فرهنگ مخالف نیستیم، اما باید توجه کنیم آن چیزی که با فطرت انسانی در عرصه فکر انس دارد کتاب است نه ابزار دیجیتالی و مجازی.

امام جمعه مشهد گفت: امروزه در عرصه علم و دانش و تحقیق و مطالعات جریان دیجیتال به رقابت با کتاب آمده و در این رقابت تا حدودی پیروز شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: انس استعداد فکری انسان با چشم و قلم است و با دستگاه‌های دیجیتالی نیست و اینجاست که ارزش کتاب نمود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: بنده قبل از خطبه‌های نماز جمعه میانگین چهار ساعت مطالعه می کنم و اگر قرار بر این باشد با دستگاه دیجیتالی مطالعات خود را انجام دهم امکان پذیر نیست، زیرا باعث تحلیل رفتن فکر و جسم می‌شود.
 
امام جمعه مشهد گفت : فرهنگ موضوع پیچیده‌ای است نقش کتابخانه در فرهنگ نقش محوری است یعنی منبع فکری است و اطلاعات مهم گذشته را می‌تواند در زندگی امروز پیاده کند.

آیت الله علم الهدی افزود: نسل کنونی با استعداد‌هایی که دارد اگر بر اطلاعات و مواریث گذشته مسلط نباشد نمی‌تواند استعداد خود را بکار گیرد و در نوآوری موفق نخواهد بود.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار