تظاهرات علیه اظهارات جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ در ملاقات با ولادیمیر پوتین در پایتخت فنلاند وارد پنجمین روز متوالی شد.
کد خبر: ۶۳۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 21 July 2018

به گزارش تابناک : از زمان بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از نشست مشترک باولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی، تظاهرات علیه وی همچنان ادامه دارد. روز گذشته (جمعه) تظاهرات ضد ترامپ برای پنجمین روز متوالی مقابل کاخ سفید ادامه داشت.

یکی از مشاوران سابق «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این تظاهرات را سازماندهی کرد. تصاویر منتشر شده از این اعتراضات نشان می دهد تظاهرکنندگان مقابل کاخ سفید ایستاده اند و نوشته هایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است: خائن

در شب نخست تظاهرات، صدها نفر از معترضان به اظهارات ترامپ در نشست هلسینکی، پس از بازگشت رئیس جمهور آمریکا از فنلاند مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند. این تظاهرات از دوشنبه شب تاکنون همچنان ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ این آخر هفته در کاخ سفید حضور ندارد و برای تعطیلات به باشگاه گلف خود در نیوجرسی رفته است.

سازمان دهنده این تظاهرات پنجشنبه شب یک گروه از خوانندگان اپرا را مقابل کاخ سفید جمع کرد که سرود ملی را بخوانند.

تظاهرات ضد ترامپ مقابل کاخ سفید برای پنجمین روز متوالی+ عکس

این تظاهرات در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین در فنلاند برگزار شده است. دونالد ترامپ در این کنفرانس اعلام کرد که گمان نمی کند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کرده باشد. وی همچنین تحقیقات آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در این انتخابات را زیر سؤال برد. وی پس از آن تلاش کرد اظهارات خود را اصلاح کند و گفت منظور او این بوده که هیچ دلیلی نمی بیند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله نکرده باشد!

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید هم پیشتر در حساب توییتر خود نوشت  ترامپ از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درخواست کرده است که در فصل پاییز پوتین را به واشنگتن دعوت کند. اظهارات دونالد ترامپ در نشست هلسینکی و این اقدام اخیر او برای دعوت پوتین به واشنگتن، انتقاد مقامات دموکرات و حتی جمهوری خواه زیادی را به دنبال داشت.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار