سراج همراه گروه مشهدي «بامداد» شده و شب گذشته اولين برنامه اجراي خود را در آمفی تاتر موسسه همدم برگزار نموده است، اين اجرا تا 30 تيرماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 20 July 2018
به گزارش تابناک : در اين اجرا از تصانيف خاطره انگيز و قديمي به خوانندگي هنرمند نام‌آشنا حسام‌الدين سراج انتخاب شده و تمام اعضاي گروهِ نوازندگي نيز خراساني و مشهدي هستند. بشیر مسلمی نوازنده سنتور؛ رضا شریعتی و سعید راه‌چمنی نوازنده کمانچه؛ آبتین نقوی نوازنده عود؛ قاسم عباسی وزین نوازنده تار؛ یاسر فاطمی نوازنده نی؛ جواد فرزانه نوازنده تنبک؛ سالار مرتضوی نوازنده دف و سرپرست گروه هستند.
 
سالار مرتضوي عنوان كرد: برداشتن قدم اول براي مشهد در راستاي روند برگزاري و اجراهاي موسيقي ايراني و فاخر بسيار مهم بود كه خوشبختانه انجام شد.
 
وي درباره برگزاري اجرا در شهرهاي ديگر خراسان نيز گفت: پيشنهادهايي شده كه اميدواريم بعد از مدتي كه گروه استراحت كرد در شهرهاي ديگر نيز اجرا داشته باشيم.
 
سرپرست گروه بامداد تصريح كرد: قطعا مشهد مانند همه شهرهاي كشور نياز به موسيقي فاخر دارد و شكي در آن نيست؛ مسئولان هم اين موضوع را تاييد مي‌كنند. در طي سال‌ها به اين نياز توجه لازم نشده است و اولين خروجي اين نوع رفتار اين بود كه مي‌بينيم در اين سال‌ها مشهد تبديل به قطب توليد موسيقي زيرزمني در سطح كشور شده است.
 
وي اظهار كرد: به دليل برخي بي‌تدبيري‌ها يك سري اجراها در مشهد و اطراف مشهد برگزار كردند كه صرفا منفعت طلبي‌هاي مالي در آن ديده شده بود و به محتوا و وقاري كه يك سالن موسيقي بايد داشته باشد، دقت نشد و حاشيه‌هايي ايجاد گرديد و در واقع برنامه در محيط‌هاي نامناسب برگزار شد، صرفا به دليل افزايش صندلي اجراهايي در باشگاه‌هاي عروسي، مكان‌هاي نامناسب و سالن‌هاي ورزشي برگزار شد و موسيقي ابزاري شده بود كه تهيه كننده پولي را به جبيب بزند؛ اكثرا اين تهيه كننده‌ها غير بومي بودند و اين بي تدبيري‌ها حاشيه‌هايي را ايجاد كرد كه اين موضوع به چالش اجرا در مشهد دامن زد.
 
مرتضوي گفت: با مسئولان صحبت شده كه صرفا به هنرمندان بومي براي شروع، اعتماد شود چرا كه آن‌ها فضاي مشهد را بهتر مي‌شناسند تا وقتي اعتمادسازي صورت بگيرد.
 
وي افزود: در نهايت اين اعتماد سازي منجر به اين مي‌شود كه بهترين و فاخرترين اجراهاي موسيقي را در سال‌هاي پيش رو در مشهد داشته باشيم. 
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار