مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۷۹ کاروان حجاج خراسان رضوی با ۱۰ هزار و ۵۱۹ نفر از امشب و در قالب ۳۶ پرواز از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 19 July 2018

به گزارش تابناک : جواد شاد اظهار داشت: کاروان‌های حج تمتع 97، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و از خراسان جنوبی از امشب و در قالب 36 پرواز از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام می‌شوند و زائران بیت‌الله‌الحرام به مدت حدود یک ماه در حریم امن الهی به انجام مناسک حج می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پرواز حجاج خراسانی در دو بازه زمانی  28 تیرماه تا 7 مرداد ماه و 12 تا 20 مرداد ماه امسال انجام می‌شود که گروه اول مدینه قبل و گروه دوم مدینه بعد هستند، افزود: پروازهای حجاج گروه اول به مقصد مدینه و گروه دوم به مقصد جده خواهد بود و پروازهای برگشت هم در بازه زمانی 5 تا 25 شهریور ماه 97 از دو مبدأ جده و مدینه به مشهد انجام و پرواز حجاج مدینه قبل از جده به مشهد و حجاج مدینه بعد از مدینه به مشهد خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه امسال سهم خراسان رضوی از مجموع کاروان‌های در نظر گرفته شده برای اعزام به حج، 79 کاروان با ظرفیت 10 هزار و 519 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حج تمتع 97، تعداد 8 کاروان از اهل سنت با ظرفیت 1010 نفر اعزام خواهند شد و از مجموع کاروان‌های خراسان رضوی، 43 کاروان متعلق به مشهد و 36 کاروان متعلق به شهرستان‌های دیگر استان است.

شاد تصریح کرد: زائران خراسانی در قالب کاروان‌های 85، 115، 135 و 160 نفره اعزام می‌شوند و از 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مجموع 109 روحانی برای حج تمتع 97 به عربستان اعزام می‌شوند که از این تعداد 98 نفر شیعه و 11 نفر سنی هستند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه دو پرواز از مشهد به عربستان انجام می‌شود و در برخی روزها نیز یک پرواز صورت می‌گیرد، تأکید کرد: باتوجه به حجم بالای زائرانی  که از مشهد به حج تمتع می‌روند به زائران بیت‌الله‌الحرام توصیه می‌کنیم که از مشایعت کردن حجاج تا فرودگاه خودداری کنند و خداحافظی و بدرقه را در محل سکونت خود داشته باشند، زیرا فضای فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد در این ایام بسیار شلوغ است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار