رئیس هیئت تکواندوی مشهد گفت: تکواندوکاران مشهدی همواره در سالن‌های استیجاری تمرین می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 19 July 2018

به گزارش تابناک : هیئت تکواندوی خراسان رضوی مانند اغلب رشته‌‌ها دارای زیرشاخه‌هایی به نام هیئت مشهد و سایر شهرستان‌ها است، هیئت تکواندوی مشهد به تازگی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، تا جایی که اعضای هیئت به سختی و به صورت مستقل از این ورزش درآمد کسب می‌کنند.

سعید بیابانی؛ رئیس هیئت تکواندوی مشهد با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات و افتخارات هیئت تکواندو از ابتدای سال اطلاعاتی را قابل ذکر دانست، همچنین در ارتباط با مشکلات هیئت نظیر کمبود اسپانسر، عدم حمایت متولیان و مانند آن توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت تکواندوی مشهد به تنهایی چه اقداماتی را از ابتدای سال تاکنون انجام داده است؟

هیئت تکواندوی مشهد با هماهنگی با هیئت استان، اداره کل ورزش و جوانان مشهد و خراسان رضوی و نظایر ارگان‌ها اقدامات مختلفی انجام داده که از آنها می‌توان به برگزاری مسابقات مختلف در رده‌های سنی متفاوت در دو بخش آقایان و بانوان اشاره کرد، این امر با کمک هیئت تکواندوی کارگران صورت پذیرفت.

این هیئت برنامه‌های بسیاری برای ورزشکاران داشته و قصد بر هدف‌دار کار کردن خود دارد، تمرینات متعددی جهت تقویت و پرورش ورزشکاران اجرا شده که به خوبی از آن استقبال به عمل می‌آید، به طور کلی هیئت تکواندوی مشهد و ورزشکاران عملکرد مناسبی در تمامی زمینه‌ها دارند.

آیا بودجه‌ای که در اختیار هیئت تکواندوی مشهد قرار دارد برای اجرای تمامی اقدامات و برنامه‌های هیئت کافی است؟

هیئت تکواندوی مشهد سعی بر انجام امور به بهترین نحو ممکن و ارتقاء ورزشکاران در سطح قهرمانی کشوری و نظایر آن است اما بودجه در اختیار داشته با برنامه‌های مطلوب هیئت همخوانی ندارد، در واقع تاکنون برنامه‌های مختلف به سختی برگزار شده و برای هر مسابقاتی دغدغه‌های زیادی به سراغ اعضای هیئت تکواندو می‌آید.

تاکنون برنامه‌های خود را چگونه دنبال کرده اید؟ برای برگزاری برنامه‌های خود توسط چه ارگانی حمایت می‌شوید؟

تاکنون هیچ ارگانی نظیر اداره کل ورزش و جوانان مشهد و استان، هیئت تکواندوی خراسان رضوی و نظایر آنها به هیئت تکواندوی مشهد کمک نرسانده و علاوه بر آن از هیئت انتظارات زیادی دارند، با مقدار بودجه هیئت نمی‌توان برنامه‌های مطلوبی را به انجام رساند و باید با بلاتکلیفی سر کرد.

به نظر شما دلیل عدم حمایت مسئولانی نظیر اداره کل ورزش و جوانان مشهد و خراسان رضوی چیست؟ آیا اختلافاتی میان این ارگان‌ها وجود دارد؟

دلیل عدم حمایت، اختلاف ارگان‌های مختلف با هیئت تکواندوی مشهد نیست، بلکه آنها در وهله نخست به ورزش‌های همگانی توجه دارند، تمامی هزینه‌ها در استان و شهر صرف این نوع ورزش‌ها شده و برای سایر هیئات ورزشی بودجه‌ای باقی نمی‌ماند، در واقع هیئت تکواندوی مشهد جزو آخرین هیئاتی است که از آنها حمایت می‌شود.

آیا نظرات شما اثبات شده است؟ متولیان در پاسخ به عدم حمایت از هیئت تکواندوی مشهد چه دلیل و برهانی دارند؟

دلیل آنها برای عدم حمایت، گردآوری بودجه برای ساخت خانه تکواندو است، متولیان به بهانه ساخت خانه تکواندو از هیئت مشهد حمایت نکرده و این هیئت نیز در انتظار اخذ سالن اختصاصی خانه تکواندوی مشهد است، با وجود خانه تکواندو بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات اعضای هیئت برطرف می‌شود.

در حال حاضر هیئت تکواندوی مشهد پیش از ساخت خانه تکواندو سالن اختصاصی در اختیار دارد؟

هیئت تکواندوی مشهد تاکنون سالن اختصاصی نداشته و ورزشکاران مشهد در باشگاه‌های اجاره‌ای فعالیت می‌کنند، یکی از معضلات ورزشکاران تکواندو در مشهد، جابه‌جایی مداوم در سالن‌های مختلف است، در صورت فقدان سالن ورزشی ثابت تمرینات آنها بی نظم و ترتیب می‌شود و وقتی برای اجرای کامل آنها نمی‌ماند.

با توجه به عدم حمایت مسئولان و متولیان مربوطه، هیئت تکواندوی مشهد تاکنون چگونه اقدامات و برنامه‌های مختلفی انجام داده است؟

هیئت تکواندوی مشهد با اخذ ورودی مسابقات از ورزشکاران، هزینه آنها را پرداخت می‌کند، همچنین این هیئت توسط اسپانسرهای جزئی اقدامات خود را انجام می‌دهد اما مقدار بودجه تخصیص یافته از این دو طریق بسیار اندک است، در هر صورت اعضای هیئت با فشار زیاد برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.

تاکنون کمبود بودجه در هیئت تکواندوی مشهد سبب استفاده اعضای هیئت از درآمد شخصی خود برای اجرای اقدامات مربوط به تکواندو شده است؟

بله؛ بنده شخصاً بسیاری از مواقع از درآمد شخصی‌ام گذشتم و برای برخی از برنامه‌ها خرج کردم، گاهی اوقات جوایز مسابقات با تعداد ورزشکاران مقام‌آور برابر نیست و اعضای هیئت مجبور به خرید جوایز با هزینه خود می‌شوند، به عبارتی اعضای هیئت نه تنها درآمدی ندارند بلکه باید برخی از بودجه‌ها را تأمین کنند تا خللی در تکواندوی مشهد ایجاد نشود.

تنها نهادی که از هیئت تکواندوی مشهد حمایت می‌کند، هیئت تکواندوی کارگران است که سالن ورزشی را رایگان در اختیار ورزشکاران تکواندو گذاشته و برای آن هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند، در صورت قطع این همکاری هیئت تکواندوی مشهد توانایی برگزاری هیچ‌گونه مسابقات و اجرای تمرینات ورزشکاران را ندارد.

با وجود این شرایط، آیا هنوز قصد بر ادامه مسئولیت در هیئت تکواندوی مشهد را دارید؟

با وجود شرایط سخت هیئت تکواندوی مشهد، حاضر به ترک این مسئولیت نیستم اما بسیاری از افراد تمایل به عدم ادامه فعالیتم در این شغل دارند، بنده هر زمانی که سودی برای ورزشکاران نداشته باشم به شخصه این فعالیت را کنار می‌گذارم، در حال حاضر هنوز در کنار ورزشکاران هستم.

دلیل تمایل برخی از اشخاص به عدم فعالیتتان در این حوزه چیست؟

بیابانی: دلیل این امر، جانشینی است، بسیاری از افراد تمایل به بر عهده گرفتن مسئولیت ریاست هیئت تکواندوی خراسان رضوی داشته و برخی نیز علاقه دارند که این مسئولیت را در شهر مشهد بگیرند، این موضوع سبب دلسردی‌ام می‌شود اما تا زمانی که بتوانم از ورزکاران مشهد حمایت می‌کنم.

هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات بر عهده چه کسی است؟ آیا ورزشکار باید به تنهایی مخارج خود را پرداخت کند؟

هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات بر عهده هیئت تکواندوی خراسان رضوی است، در صورت کسب مقام مطلوب در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جوایز خوبی به آنها اهدا می‌شود، هیئت تکواندوی مشهد مسئولیت برگزاری مسابقات پایه و اعزام به اردوها را دارد که تاکنون به شکل مناسبی برگزار نشده است.

اسپانسرها به صورت جزئی با هیئت تکواندوی مشهد همکاری می‌کنند، در صورت حمایت بیشتر توسط اسپانسرها و یا ارگان‌های مختلف نظیر اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مشهد، هیئت تکواندوی خراسان رضوی و نظایر آنها وضعیت هیئت تکواندوی مشهد بهتر شده و ورزشکاران بیش از این برای مسابقات مختلف آمادگی می‌یابند.

تاکنون به دلیل کمبود منابع مالی برنامه‌های هیئت تکواندوی مشهد لغو شده و یا به تعویق افتاده است؟

بله؛ هیئت تکواندوی مشهد به دلیل کمبود بودجه برخی از اقدامات را حذف کرده است، به عنوان مثال در گذشته قرار بر حضور تیم تکواندوی مشهد در لیگ کشوری بود اما به دلیل کمبود بودجه این امر محقق نشد، همچنین فقدان منابع مالی کافی سبب عدم تکمیل خانه تکواندو شده است.

آیا مربیان کارآمدی در اختیار ورزشکاران تکواندوی مشهد قرار می‌گیرد؟

مربیان حاضر در مشهد بسیار کارآمد و قوی هستند، هیئت تکواندوی این شهر از نظر مربی هیچ مشکلی نداشته و این امر به خوبی دنبال می‌شود، تنها باید به خود باور داشته باشند، به طور کلی متولیان در خراسان رضوی به ویژه مشهد خود را قبول ندارند، مربی از تهران به مشهد اعزام می‌شود با این که مربیان مشهد قوی‌تر از تهران هستند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار