رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیس جمهور صربستان ضمن بیان اینکه اتحادیه اروپا کارکرد مناسبی ندارد دلیل آن را وجود اختلافات بین کشور‌های عضو توصیف کرد.
کد خبر: ۶۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 18 July 2018

به گزارش تابناک : امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن بیان اینکه اتحادیه اروپاکارکرد مناسبی ندارد دلیل آن را وجود اختلافات بین کشور‌های عضو توصیف کرد.

رئیس جمهور فرانسه که در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور صربستانسخن می‌گفت، بر لزوم مهیا شدن شرایط لازم برای پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: «چنانچه تا سال ۲۰۲۵ میلادی شرایطی که پیش بینی شده است، مهیا شود به طور طبیعی صربستان به اتحادیه اروپا خواهد پیوست و چنانچه این شرایط مهیا نشود نباید در این زمینه ابهامی وجود داشته باشد.»

امانوئل مکرون گفت: «اتحادیه اروپا با ۲۸ عضو فعلی، به دلیل واگرایی و اختلافاتی که وجود دارد به خوبی کار نمی‌کند. چرا که اتحادیه اروپا به روش بسیار بین دولتی با افرادی کار می‌کند که مواضع شان از یکدیگر خیلی دور است.»

وی تصریح کرد: «بنابراین اتحادیه اروپا قبل از آن به فکر گسترش باشد نیاز به اصلاحات خودش دارد.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: «اما در گفتگو‌هایی که با صربستان داریم این توانایی وجود دارد که موارد مورد درخواست اتحادیه اروپا عملی شود و تحت شرایطی این کشور به اتحادیه اروپا ملحق شود.»

وی افزود: «چنانچه موارد مورد درخواست اتحادیه سریع‌تر تحقق یابند و به نحو بهتری محقق شود، چشم انداز‌ها در سال ۲۰۲۵ نیز می‌تواند متفاوت باشد.»

در این دیدار رئیس جمهور صربستان ضمن تبریک پیروزی تیم فوتبال فرانسه در جام جهانی به رئیس جمهور و مردم فرانسه گفت: «صربستان نیز در شادی مردم فرانسه به مناسبت این پیروزی خود را شریک می‌داند.»

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار