رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد است؛ گفت: در حال حاضر، حدود یک میلیون نفر در یک حاشیه 3 هزار هکتاری مشهد زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 17 July 2018

به گزارش تابناک : محمد رضا حیدری ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع مسکونی 180 واحدی علویه با اشاره به‌اینکه اتفاقی که امروز در حال رخ دادن بوده، عینی‌ترین رفتار عملی در پاسداشت دهه کرامت است؛ گفت: حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات مشهد است، در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در یک حاشیه 3 هزار هکتاری مشهد زندگی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این موضوع که شهرداری و شورای شهر توسعه متوازن و عدالت محور را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه نهادهای توانمندی که در مشهد حضور دارند، زمین‌هایی در اختیار را چند موسسه قرار دهند و شهرداری هم مجوز ساخت و بهره‌برداری را صادر کند، هزینه ساخت‌و‌ساز برای قشر کم‌بضاعت 50 درصد کاهش می‌یابد.

قرارداد ساخت 4 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت بسته شده است

در ادامه این مراسم، معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به‌این موضوع که تاکنون قرارداد ساخت 4 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت بسته شده است، گفت: شهرداری مشهد در ابتدای فعالیت خود درخواست ساخت 10 هزار واحد مسکونی داشت که ما حدود 5 هزار واحد را پذیرفتیم.

رضا خواجه نائینی هدف از این طرح را ایجاد الگوی سکونت مطلوب‌تر در مناطق کم برخوردار دانست و اضافه کرد: خوشبختانه کمترین مشکلات را در پروژه‌های مشارکتی- مسکونی داریم.

ضرورت ایجاد گروه‌هایی برای ساخت آسان‌تر مجتمع‌های ارزان‌قیمت

در ادامه این مراسم، سید احیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیچیدگی ضوابط اداری، خیریه‌ها به تنهایی نمی‌توانند امور را پیش ببرند، بنابراین لازم است گروه‌هایی ایجاد و کارهای اولیه را انجام دهند تا ساخت و راه اندازی این پروژه‌ها سهل‌تر شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار