حائری گفت: با بررسی قبوض ادارات در آخر تیرماه و مقایسه آن با سال گذشته در صورت عدم صرفه‌جویی قطع خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 16 July 2018

به گزارش تابناک : همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری امروز (دوشنبه 25تیرماه) با اشاره به وضعیت خاموشی در کشور اظهار کرد: تا پایان هفته نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات وارد شبکه می شود و از سوی دیگر طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی هفته‌های آتی دما نیز کاهش می‌یابد که می‌تواند در کاهش خاموشی‌ها موثر باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق انرژی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت برق تصریح کرد: سرمایه گذاری در نیروگاه سیریک بندرعباس با شرکایی از کشور چین و روسیه در حال اجراست و شرکت توزیع برق مادر حرارتی با اصلاحیه‌ای سعی در اجرای قرارداد یونیت دارد.

وی با اشاره به قطع برق برخی از ادارات بیان کرد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر نظارت بر میزان مصرف برق ادرات دولتی در گام اول با قطع سیستم‌های سرمایشی بعد از ساعت اداری و در ادامه با بررسی قبوض ادارات در آخر تیرماه و مقایسه آن با سال گذشته در صورت عدم صرفه‌جویی برق این ادرات قطع خواهد شد.

حائری با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای مشترکان پر مصرف، تصریح کرد: با عبور از پیک مصرف، وزارت نیرو در پی آن است که الگوی مصرف متناسب با هر منطقه را تبین کند و با مشترکانی که بیشتر از الگوی برق، مصرف دارند افزایش قیمت برق را ارائه دهد.

قطعی برق ارتباطی با توافق پاریس ندارد
حائری با تأکید بر اینکه قطعی‌های برق اخیر در کشور هیچ ارتباطی به توافق پاریس ندارد، تصریح کرد: در تلاشیم که میزان بهره‌وری و استفاده از سوخت پاک در نیروگاه‌ها را افزایش دهیم، اما فعالیت وزارت نیرو در زمره این توافق نیست و تصمیمات ما در حوزه مدیریت صنعت برق، ارتباطی به توافق پاریس ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش ظرفیت تولید انرژی برقابی در کشور 5 هزار مگاوات کاهش داشته که با تغییر ساعات ادارات 2 هزار مگاوات انرژی صرفه جویی شده است.

به گفته وی؛ یکی از راه های پرداخت مطالبات تولیدکنندگان استفاده از اسناد خزانه است.

 

حائری با اشاره به استفاده نیروگاه های کشور از سوخت گاز بیان کرد: در سال گذشته 90 درصد استفاده نیروگاه‌های برق از گاز بوده که امسال این رقم به 100 درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان تصریح کرد: به ازای هر درجه افزایش دما 1500 مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد و با توجه به تغییرات اقلیمی پیک مصرف از شب به روز منتقل شده است که به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی در تابستان است.

بدهی برقی عراق به ایران یک میلیارد دلار شد
حائری با اشاره به میزان بدهی برقی عراق ناشی از صادرات تصریح کرد: میزان بدهی برقی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و با توجه به پیک مصرف صادرات برق به این کشور قطع شده است و حتی در خواست ارمنستان برای صادرات برق به دلیل نیاز داخلی محقق نشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق انرژی ادامه داد: مطابق برنامه باید سالانه 4 هزار مگاوات برق وارد مدار شود و تحقق این امر نیازمند 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

حائری در پایان با اشاره به خاموشی سراسری جمهوری آذربایجان گفت: علت این خاموشی در این کشور، استفاده بالا از وسایل سرمایشی بود که موجب شد یکی از نیروگاه‌های بزرگ آنها از مدار خارج و دچار خاموشی سراسری شود. به این ترتیب واردات ما از آذربایجان قطع شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار