سرمربی تیم ملی جوانان کاراته پسران به حواشی چند روز اخیر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۲۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 14 July 2018

به گزارش تابناک : مهران بهنام فر در مورد حواشی به وجود آمده در چند وقت اخیر توضیح داد: من فایل صوتی صحبت هایم را دارم. در مصاحبه ای که با رادیو داشتم بحث جوانگرایی و آینده نگری برای تیم ملی بزرگسالان پیش آمد که گفتم؛ ترکیب حال حاضر تیم ملی از سال ۲۰۰۹ در مراکش و برای نخستین بار در مسابقات جهانی پاریس استارت زده شد. نفراتی مثل امیر مهدی زاده در ۶۰- کیلوگرم، سعید احمدی در ۶۷- کیلوگرم، بهمن عسکری در ۷۵- کیلوگرم، علی فداکار در ۸۴- کیلوگرم و ذبیح الله پورشیب در ۸۴+ کیلوگرم اولین میدان جهانی خود را با ما در پاریس تجربه کرده اند.

او افزود: اما این صحبت های من تحریف شد به گونه‌ای که نوشتند بهنام فر در مصاحبه خود گفته است این افراد را من به دنیا معرفی کرده ام! من این صحبت ها را هرگز نگفتم و بچه هم نیستم که چنین اظهاراتی را مطرح کنم. ۳۰ سال است در بالاترین سطح کاراته هستم و مطمئنان هیچوقت این حرف را نمیزنم. البته باید بگویم این حواشی روی من، تیم بزرگسالان و تیم جوانان تاثیری ندارد. هیچ وقت چیزی را تکذیب و یا از حرفی که زده ام فرار نمیکنم، این صحبت ها را مطرح کردم اما کجای این صحبت ها باعث حواشی می شود، نمیدانم! اگر قرار باشد تیم بزرگسالان با این صحبت "اولین مسابقه جهانی را با ما رفته اند" کوچک شود که تیم ملی نیست. ما بهترین تیم ملی را در اختیار داریم که پر ستاره، پر مهره، یکدست، جوان و در عین حال با تجربه است.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته پسران ادامه داد: مطرح کردن این صحبت ها شاید بخاطر شیطنت و مشکل برخی خبرگزاری ها با من بوده اما در واقع نه تیم ملی به این حواشی توجه میکند و نه من. قطعا تیم ملی بزرگسالان در سه مسابقه پیش رو موفق می شود و ما نیز با تیم جوانان تلاش خواهیم کرد تا نتایجی در خور نام ایران کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا تیم جوانان در مسابقات بلغارستان نتایج چندان قابل قبولی را به دست نیاورد؟ تصریح کرد: ما در مسابقات ژاپن توانستیم عنوان قهرمانی مجموع دو رده سنی نوجوانان و جوانان هر دو بخش پسران و دختران را کسب کنیم اما این قهرمانی، مدنظر من نبود چرا که با نتیجه سال گذشته خود مقایسه میکنم. چون می بینم موفقیت سال گذشته خودمان را تکرار نکرده ایم راضی نیستم! ولی در مجموع چه کسی غیر از خود من می تواند قهرمانی را نتیجه بدی بداند؟ چون آدم زیاده خواهی هستم و با نتایج سال گذشته مقایسه میکنم از این نتیجه راضی نبودم. با این حال ما بعد از مسابقات ژاپن تنها یک هفته بعد عازم بلغارستان شدیم که تیم از نظر آمادگی بدنی ضعف داشت اما اگر نتایج سایر تیم های آسیایی را هم نگاه کنید، چندان موفق نبودند و تنها ژاپن میزبان توانست موفقیت هایی را کسب کند. بخاطر بعد مسافت و زمان کوتاهی که بین مسابقات ژاپن و بلغارستان وجود داشت، همه چیز دست به دست هم داد تا نتیجه ای که می خواستیم به دست نیامد ولی با این حال، چیزی را در بلغارستان از دست ندادیم چون مسابقات جهانی نبود، مسابقات کسب سهمیه بود. خوشبختانه با کمک خداوند در مسابقات کرواسی کسب سهمیه کردیم و شرمنده مردم این کشور نشدیم. نتیجه به دست آمده در بلغارستان قابل دفاع نبود و من به دنبال توجیح نیستم، اما دلیل داشت. کاراته کاهای ما در بلغارستان هم یک سر و گردن از رقبا بالاتر بودند اما در کسب نتیجه ضعیف عمل کردند.

بهنام فر با اشاره به اینکه تقصیرها را به گردن می گیرد، توضیح داد: من مسئولیت کاری که بر عهده ام باشد را قبول می کنم چون این پول از جیب قشر ضعیف جامعه برای ملی پوشان هزینه می شود. ما به مردم بدهکاریم و باید برای شادی آن ها بهترین نتیجه را کسب کنیم، من از این مسئله ناراحت بودم اما الان خوشحالم که با خواست خداوند به نتیجه رسیده و در کرواسی کسب سهمیه کردیم.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته در مورد نقدهای صورت گرفته از او به دلیل انصراف از سمت مربیگری تیم جوانان، اظهار کرد: با این نقد موافقم اما هیچکس از ابعاد مختلف این مسئله خبر ندارد. من نمی توانم خیلی از مسائل را در رسانه مطرح کنم چون بازیکن خودم را تضعیف کرده و به ضرر تیم است. کسی که از دور می بیند نقد هم میکند اما هیچ وقت از من سوال نمیپرسد که راه دیگری داشته ام یا نه! من مشکلات را میبینم و در آن روزها تنها راهی که فکر میکردم به نفع کاراته است را انجام دادم. حالا یک سری از افراد می گویند خداحافظی و استعفای من سوری بوده اما به هیچ عنوان چنین روحیاتی ندارم.

او ادامه داد: پس از تصمیمی که گرفتم فدراسیون مرا مجاب کرد تا از تیم ملی نروم که باید از حمایت های همه جانبه رئیس فدراسیون(محمدصادق فرجی) و دبیر فدراسیون(محسن آشوری) نیز ازصمیم قلب تشکر کنم چون به نظرم اگر مربی دیگری در آن زمان می آمد، با روحیات و شرایط فنی بازیکنان آشنا نبود و مطمئنا نمیتوانست نتایج خوبی را کسب کند. تنها چیزی که برای من مهم است موفقیت ایران در عرصه ورزش بوده و برای آن تلاش میکنم، حواشی هم که به وجود آمده نه تنها ضعیفم نمیکند بلکه باعث قوی تر شدن است.

مهران بهنام فر در پایان با اشاره به اینکه باید حمایت ها از کاراته همه جانبه باشد، توضیح داد: در جلسه ای که با آقایان سجادی و ساعی داشتم از نتایج کسب شده راضی بودند و همه جوره هم از من حمایت میکنند، در بخش بانوان نیز همینطور است. تیم تحت حمایت مسئولان است اما تنها خواسته من حمایت همه جانبه اهالی ورزش از تیم های ملی است چون برای کسب موفقیت ذهن نباید درگیر مسائل و حواشی مختلفی باشد و تنها باید معطوف به یک هدف باشد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار