معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به افزایش 20 درصدی سهمیه استان در اعزام زائران به حج تمتع، گفت: امسال بیش از 11 هزار نفر از خراسان رضوی به‌عنوان زائر و خادم در قالب 79 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 13 July 2018

به گزارش تابناک : رضا درگاهی ظهر امروز در حاشیه همایش توجیهی حج تمتع زائران شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که در محل حسینیه باقرالعلوم (ع) برگزار شد؛ گفت: امسال بیش از 11 هزار نفر از خراسان رضوی به‌عنوان زائر و خادم در قالب 79 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: تاکنون تمامی برنامه‌های اعزام زائران فراهم‌ شده و جلسات آموزشی برای زائران در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: برگزاری همایش متمرکز نیز باهدف آمادگی کامل زائران برای این سفر معنوی با حضور تمامی زائران در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد و غیره در نظر گرفته‌ شده است.

درگاهی تصریح کرد: زائران خراسان رضوی از 28 تیرماه سال جاری از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت مدینه منوره اعزام می‌شوند و اعزام زائران تا 20 مرداد سال جاری ادامه دارد.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال مردم سهمیه اعزام زائران تمتع خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته حدود 20 درصد افزایش‌ یافته است.

وی افزود: در حال حاضر 290 دفتر حج و زیارت در خراسان رضوی وجود دارد که خدمات زیارتی به‌تمامی زائران عتبات عالیات و حج تمتع ارائه می‌شود.

درگاهی بیان کرد: کمبود در خصوص تعداد دفاتر حج و زیارت در استان نداریم و می‌توانند خدمات را به‌خوبی به زائران ارائه دهند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: اعزام زائران عتبات عالیات از خراسان رضوی به‌صورت زمینی و هوایی اعزام می‌شود و از ابتدای مردادماه سال جاری اعزام زائران عتبات عالیات به‌صورت ریلی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: زائران عتبات عالیات باید از طریق دفاتر حج و زیارت به سفر عتبات عالیات مشرف شوند و از مراجعه به مراکز فاقد مجوز سازمان حج و زیارت جلوگیری کنند.

درگاهی گفت: با همکاری مراجع قضایی خراسان رضوی تعدادی از مراکز فاقد مجوز سازمان حج و زیارت شناسایی و دفاتر آن‌ها پلمپ شدند.

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: همچنین مراکزی که اخطاری از سازمان حج و زیارت گرفتند اگر به فعالیت خود ادامه دهند به مراجع قضایی استان معرفی می‌شوند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار