مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی در شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 12 July 2018
به گزارش تابناک : محمد جواد رجاییان کلانشهر مشهد را پیشرو در تحقق شهر هوشمند مطرح کرد و اظهار داشت: شهر مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرهای کشور، شایسته برخورداری از نمای شهری یکپارچه و همگون می‌باشد.
 
وی گفت: به موازات گسترش شبکه تلفن همراه طی دو دهه اخیر و افزایش تعداد دکل‌های مخابراتی اگر چه باعث بهره مندی شهروندان از امکانات و مزایای شبکه تلفن همراه شده است اما از سویی دیگر به واسطه فقدان نظارت و خلاء قانونی در زمینه کنترل توسعه شبکه موبایل، احداث غیر اصولی دکل‌های مخابراتی موجب ایجاد آلودگی بصری و به هم ریختگی مبلمان شهری شده است.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اضافه کرد: در موارد معدودی نیز به واسطه استقرار دکل مخابراتی در فضاهای غیراستاندارد، ایمنی و سلامت ساکنان همجوار دکل‌ها به مخاطره افتاده است؛ اجرای طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی به زیباسازی محیطی و بهبود مبلمان شهری به صورت موثری کمک می‌کند.
 
رجاییان نصب دکل خاص و انحصاری توسط هر اپراتور در سطح شهر را کاملا غیرضروری دانست و بروز این مشکل را موجب اتلاف در استفاده از اراضی شهر مطرح کرد و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته جهت کاستن از معایب تعدد دکل‌های مخابراتی، متولیان امور شهری و قانون‌گذاران حوزه ارتباطات سیار با استفاده از سرمایه بخش خصوصی نسبت به احداث دکل‌های زیباسازی شده مخابراتی که قابلیت میزبانی چندین اپراتور را دارد، اقدام می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: با اتخاذ این سیاستگذاری از رشد بی‌رویه دکل‌های مخابراتی جلوگیری می‌شود و بعضا طبق آمارهای ارایه شده شصت درصد از تعداد دکل‌های جدید را کاهش داده‌اند. 
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه به برخی از مهم‌ترین اهداف و نتایج مورد انتظار اجرای طرح نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری‌های جدید با هدف حرکت به سمت شهر ایده‌آل، بررسی وضعیت موجود استقرار سایت‌های مخابراتی و اتخاذ تصمیم برای برنامه‌ریزی‌های آتی، پیش‌بینی کاربری‌های متناسب با استقرار سایت‌های مخابراتی در طرح‌های تفصیلی شهر، اصلاح سیما و منظر شهری با ایجاد سازه‌های زیباسازی شده متناسب با بافت‌های پیرامونی برای سایت‌های مخابراتی و ایجاد انگیزه‌های وحدت رویه بین اپراتورهای مخابراتی در طراحی شبکه‌های ارتباطات و استقرار سایت‌های مخابراتی بخشی از اهداف و نتایج مورد انتظار اجرای طرح است.
 
رجاییان ادامه داد: همچنین صرفه‌جویی هزینه‌های اجرایی، عملیاتی، نگهداری و... سایت‌های مخابراتی از طریق استفاده مشترک از آنها توسط اپراتورهای مخابراتی، تامین شرایط لازم برای بهبود شبکه‌های ارتباطات مخابراتی، و حرکت به سوی کاهش سطح نگرانی‌های روانی شهروندان و افزایش رضایتمندی بیشتر آنان جزء مهم‌ترین اهداف این طرح است.
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار