مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در ۸۰ مسجد شهر مشهد آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۶۲۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 11 July 2018

به گزارش تابناک : محمد حسن محمدیان اظهارکرد: طرح ملی قرائت زیارت امین الله در ۸۰ مسجد مشهد آغاز به کار کرده و قرار است در پایان سال ۹۷، در ۳۵ هزار مسجد در سراسر کشور اجرا شود.

وی افزود: زیارت امام رضا(ع) همراه با قرائت زیارت امین الله در روزهای چهارشنبه که متعلق به این امام همام است، در مساجد کشور با هدف نهادینه کردن زیارت‌خوانی و ارتباط هرچه بیشتر مردم با امام مهربانی‌ها برگزار می‌شود.

مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: مجری این برنامه در مشهد و سراسر کشور کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) است و برنامه‌ریزی‌شده تا این برنامه به‌عنوان یک آیین نیکو در ۱۱۰ هزار مرکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شود.

محمدیان تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده برای نهادینه شدن این آیین مذهبی در میان مساجد شهر، آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۸ با اعزام مداح و اهدای اقلام فرهنگی و هدایای متبرک حرم رضوی از این برنامه حمایت خواهد کرد. تاکنون نیز به نیابت از امام هشتم(ع) هر هفته به ۸ مسجد مشهد مداح اعزام شده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار