سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: از نظر محتوا و ماهیت بسته پیشنهادی اروپا منافع قانونی و مشروع ملت ایران را تامین نمی کند.
کد خبر: ۶۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 10 July 2018

به گزارش تابناک : سید محمد علی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ایتالیا درباره محورهای بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت حفظ برجام اظهار کرد: نمی توان درباره آینده تصمیمات اروپا گمانه زنی کرد؛ از نظر محتوا و ماهیت امید چندانی به بسته پیشنهادی اروپا نیست.

وی با تاکید بر اینکه بسته پیشنهادی اروپایی ها اراده اجرایی ضعیفی را از آنها به نمایش می گذارد و آنها باید بدانند که اعمال یا تشدید تحریم ها با حفظ برجام و ادامه آن در تضاد است، گفت: اگر اروپا جدیت لازم برای عملی کردن تعهدات خود و برخورداری ایران از حقوق و منافع خود در برجام را نشان ندهد، امیدی به حفظ و ادامه برجام نیست.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تصریح کرد: به نظر نمی رسد اروپایی ها برای رسیدن به یک جمع بندی سازنده و اتخاذ یک تصمیم عملیاتی برای حفظ و ادامه برجام به زمانی بیشتر نیاز داشته باشند. چون ایران انتظاری بیشتر از آنچه که در برجام آمده مطرح نکرده است.

سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: وقت کشی و اتخاذ یک روند فرسایشی توسط اتحادیه اروپا نه تنها گره ای از مشکلات موجود باز نمی کند بلکه ذهنیت موجود درباره ناتوانی اروپا در حل مسائل مهم را تقویت می کند.

حسینی با بیان اینکه شروط مقام معظم رهبری در واقع تعیین یک چارچوب منطقی برای طرف هایی است که واقعا به دنبال حل مشکل و نجات برجام هستند،  افزود: اروپا نمی تواند فکر کند صرفا با اعلام مواضع سیاسی و یا وعده هایی که نشان از تضمین عینی و اقدام میدانی در آن وجود ندارد، در برجام بماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شواهد حاکی از آن است که اروپا با تصمیم آمریکا در خروج از برجام مخالفت جدی دارد اما برای ادامه برجام و نجات آن نمی تواند کاری از پیش ببرد. چنانچه منافع قانونی و مشروع ملت ایران به شکل عینی و قابل راستی آزمایی تامیین نگردد عملا از برچام چیزی باقی نخواهد ماند که اروپایی ها در تکاپوی احیا آن باشند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار