رئیس هیئت تکواندو مشهدمقدس گفت: تجهیزات و سخت افزارهای مناسبی در اختیار تکواندوکاران مشهد وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 08 July 2018

به گزارش تابناک : تکواندو مخاطبان بسیاری داشته که با وجود تمامی مشکلات و موانع موجود در مسیر این ورزش، هنوز از این هنر ورزشی دست نکشیده و آن را با سختی‌های خود می‌پذیرند، فعالیت‌های ورزشکاران تکواندو مطلوب است و هیئت این شهر نیز با ورزشکاران هم گام است اما هیچ یک از این دو حمایتی از سوی متولیان مشاهده نکرده اند.

سعید بیابانی؛ رئیس هیئت تکواندوی مشهد با حضور در تحریریه تسنیم خراسان رضوی در مورد شرایط ورزشکاران این شهر و میزان آسایش رفاهی آنها نکات حائز اهمیتی را بیان کرد، همچنین در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های هیئت تکواندو در مشهد، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت تکواندوی مشهد مقدس با چه اقداماتی از ابتدای سال تاکنون ورزشکاران را آماده سازی کرده است؟

بیابانی: هیئت تکواندوی مشهد برای رسیدن به اهداف خود، پرورش ورزشکاران در سطوح مختلف و در نهایت تبدیل این شهر به عنوان قطب تکواندو، فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، این هدف نه تنها در امسال بلکه سال‌های گذشته نیز حائز اهمیت بوده و مسئولان برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

برای تثبیت این امر، می‌توان به برگزاری مسابقات متعدد در سطوح مختلف و رده‌‎های سنی گوناگون از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد که در دو بخش آقایان و بانوان تشکیل شده و هیئت تکواندوی کارگران در این امر همکاری موثری با هیئت تکواندوی مشهد داشت، ورزشکاران بسیاری در این مسابقات حضور یافتند و مقام‌های متعددی دریافت کردند.

در واقع هیئت برنامه‌های متعددی داشته که می‌توان با برگزاری آنها ارتقاء سطحی ورزشکاران را تضمین کرد و شاهد موفقیت آنها بود، چرا که تمامی برنامه‌ها هدف‌دار است و پیش از هر مسابقاتی تمرینات متعدد صورت می‌گیرد، ورزشکاران نیز کم‌کاری نکرده و با صبر و انرژی کافی در تمامی مسابقات حضور دارند.

البته انجام این امور برای اعضای هیئت سخت است و باید برای رسیدن به اهداف و تحقق امور تلاش بسیاری صورت گیرد، علاوه بر سختی این امور، مشکلات و دغدغه‌هایی برای متولیان مشهد وجود داشته که از گذشته با آنها همراه بوده و هنوز برطرف نشده است.

با توجه به اقدامات مطلوب و برنامه‌های بسیار هیئت برای ورزشکاران مشهد، آیا بودجه اختصاص داده شده به این هیئت کافی است؟

بیابانی: با وجود برنامه‌های بسیار هیئت تکواندوی مشهد، هیچ بودجه‌ای به این بخش تخصیص نمی‌یابد، تاکنون نه تنها از اداره کل ورزش و جوانان مشهد و استان هیچ حمایتی مشاهده نشده است، بلکه انتظارات بسیاری از هیئت تکواندوی مشهد می‌رود و به نظر می‌رسد که این هیئت به متولیان بدهکار است.

تاکنون هیچ مبلغی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و اداره ورزش مشهد اخذ نشده و هیئت باید به تنهایی تمامی امور خود را انجام دهد، این هیئت بدون اخذ هیچ مبلغی، مسئول ارتقاء سطح ورزشکاران بوده و به تنهایی باید امور مالی را نیز برطرف کند، دلیل بی توجهی به ورزش تکواندو از سوی متولیان، رسیدگی به امور ورزش‌های همگانی اعلام شده است.

تمامی توجه مسئولان به ورزش‌های همگانی بوده و این مسئله سبب کنار گذاشتن سایر ورزش‌ها شده است، تمامی بودجه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در اختیار این ورزش‌ها قرار می‌گیرد، چندین بار از مسئولان دلیل عدم تخصیص بودجه پرسیده شده و در جواب نگهداری بودجه برای پرداخت هزینه‌های ساخت خانه تکواندو را ذکر می‌کنند.

تا پایان ساخت خانه تکواندوی مشهد، این هیئت سالن اختصاصی تکواندو در اختیار ندارد؟

بیابانی: هیئت تکواندوی مشهد تاکنون سالن اختصاصی در اختیار نداشته اما قرار بر تحقق این امر شده است، این هیئت برای رسیدن به سالن مطلوب برای فعالیت ورزشکاران خود را با شرایط کمبود بودجه و بی‌توجهی مسئولان وفق می‌دهد و در انتظار بهبود شرایط تکواندوی مشهد است.

با توجه به فقدان سالن اختصاصی تکواندو، این هیئت فعالیت‌های خود را در چه مکانی انجام می‌دهد؟

بیابانی: هیئت تکواندوی مشهد تاکنون ورزشکاران را از یک سالن ورزشی به سالن دیگر می‌فرستند و تکواندوکاران مشهد به طورت مداوم در حال حرکت و انتقال هستند، ورزشکاران مشهد از مکان ثابتی برخوردار نیستند و به درستی نمی‌توانند به تمرینات خود بپردازند، با این حال امید بر برطرف سازی این مسئله توسط مسئولان را دارند.

امکانات هیئت تکواندوی مشهد مقدس در چه وضعیتی قرار دارد؟

بیابانی: امکانات مطلوب در میزان بازدهی تمرینات ورزشکاران و نتیجه‌گیری آنها موثر است در غیر این صورت تکواندوی استان به نقطه صفر می‌رسد، با این حال تکواندوکاران خراسان رضوی از امکانات مطلوبی برخوردار نیستند و هیئت تکواندوی استان خواستار فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات خوب جهت تکامل ورزشکاران است.

اعضای هیئت تکواندوی مشهد انتظار کمک از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان را دارد، ارگان‌های مختلف اولویت‌ بندی می‌کنند و نخست به هیئت‌های دیگر توجه می‌کنند، البته مشکل بودجه در این هیئت‌ها نیز وجود دارد اما هر بودجه‌ای که در دست آنها قرار دارد مستقیماً به سایر ورزش‌ها تعلق می‌گیرد.

انجام چه اموری بر عهده هیئت تکواندوی مشهد است؟

بیابانی: بسیاری از امور ورزشکاران نظیر برگزاری مسابقات، اجرای تمرینات و نظایر آنها در مشهد بر عهده هیئت تکواندوی این شهرنیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد و باید هزینه‌های بسیاری را برای تحقق آنها در نظر گرفت، از این برنامه‌ها می‌توان به اعزام تیم تکواندوکاران مشهدی به لیگ‌های متعدد و نظایر آن اشاره کرد، تاکنون چندین بار درخواست حمایت داده شده اما اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

در حال حاضر چگونه و از چه طریقی هزینه‌های موجود در هیئت تکواندوی مشهد تأمین می‌شود؟

بیابانی: با توجه به این که هیئت تکواندوی مشهد باید به تنهایی و به صورت مستقل کار کند، به دنبال اسپانسر است، گاهی اسپانسرهای جزئی از این هیئت در مشهد حمایت می‌کنند اما کفایت نمی‌کند، هیئت نیز هزینه هر ورودی را برای مسابقات مختلف جمع کرده و هزینه‌های همان مسابقات را تأمین می‌کند.

تاکنون به دلیل کمبود بودجه در بخش تکواندو، اعضای هیئت شخصاً از درآمد خود صرف امور ورزشکاران مشهد کرده‌اند؟

بیابانی: هیئت تکواندوی مشهد برنامه‌های مختلفی مانند جام رمضان و اوقات فراغت را هر ساله برگزار می‌کند و گاهی اوقات جهت بهم نخوردن نظم هر سال و عدم لغو برنامه‌ها، هیئت به اجبار شخصاً هزینه‌های برنامه‌های مختلف را پرداخت می‌کند، سرمایه‌ بسیاری برای اداره هیئت و ورزشکاران لازم است و اعضا تلاش خود را برای انجام آن به بهترین نحو به کار می‌برند.

به عنوان مثال مسابقات مختلف تکواندو در رده خردسالان برگزار می‌شود که در صورت ناهماهنگی تعداد میان جوایز و ورزشکاران، هیئت باید خود دست به کار شده و توسط درآمد خود جوایزی را به آنها اهدا کند، از طرفی هیچ درآمدی توسط این شغل به اعضای هیئت تعلق نداشته و برای گذراندن زندگی باید در شغل دیگری فعالیت داشت.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار