تابناک / با همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افتتاح بوستان کتاب خیابان آیت الله رودباری با حضور شهردار رشت، اعضاء شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 July 2018

 

افتتاحیه بوستان کتاب رشت با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  تابناک / با همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افتتاح بوستان کتاب خیابان آیت الله رودباری با حضور شهردار رشت، اعضاء شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.
 
 

قبل از ظهر امروز پنج شنبه چهاردهم تیر ماه مراسم افتتاح پروژه بوستان کتاب خیابان آیت الله رودباری با حضور سید آبادی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، امیر حسین علوی ریاست شورای اسلامی شهر رشت، اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر، محمدحسن علی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت، سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، حسنی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، عطایی مدیر منطقه یک شهرداری، امیرلو مدیر چهار شهرداری، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان گیلان، بدن آرا معاون امور کتابخانه های استان گیلان، فیروز فاضلی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری، فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

 
 
 

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ضمنقدردانی از حضور شهروندان، اصحاب رسانه و مسئولین مجموعه مدیریت شهری و تبریک به مناسبت روز قلم و تقدیر از حمایت های سایر اعضای شورای شهر در حمایت از انجام طرح عنوان کرد:

پس از تصویب نام " بوستان کتاب " در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و متعاقب آن صحن شورا، با برگزاری جلسات متعددی با اهالی کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، کانون پرورشی و فکری کودک و نوجوانان، اداره کل امور کتابخانه ها، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و با همت و تلاش سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت، بستری مناسب با ایجاد المان ها و طراحی مبلمان شهری مرتبط با نام بوستان کتاب در این پارک جا گذاری شد تا با تغییر فضای ظاهری بتوان قدم های اولیه را جهت ایجاد شهر رشت پایتخت کتاب ایران برداشت و با همکاری موسسات فرهنگی مردم نهاد به سوی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی آحاد جامعه قدم گذاشت.

 
 
 

شهر رشت پایتخت کتاب ایران

عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: بعد از افتتاح بوستان کتاب جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی با محوریت رشت پایتخت کتاب ایران در شورای اسلامی شهر رشت با حضور سید آبادی حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد تا با بررسی ظرفیت های مهم و تاثیرگذار رشت در امر کتاب بتوانیم در سالهای آینده بهره برداری مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

 
 
 

عاقل منش در پایان ضمن پاسداشت سالروز شهادت تنها استاندار کشور شهید انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی، یاد و خاطره شهدای کارمند را گرامی دانست.

در ادامه شاهنامه خوانی و حافظ خوانی کودکان کتابخانه کودک باران از کتابخانه های فعال و خلاق شهر رشت اجرا گردید.

گاهی اوقات بازگشت به گذشته مناسب است

فیروز فاضلی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان ایده گرفتن از آداب و رسوم گذشته و گذشتگان عنوان کرد که در گذشته کتاب مختص یک فرد نبود و همیشه در محافل مختلف کتاب همراه و یار همیشه همراه بوده است و ما می توانیم با ایده گرفتن از آداب گذشتگان در خصوص اهمیت دادن به کتاب و کتاب خوانی جامعه خود را ارتقاء دهیم. در حقیقت در تمام مراحل زندگی انسان کتاب حضور داشت و اگر بخواهیم جامعه ای را نجات دهیم باید کتاب در آن جامعه حضور داشته باشد.

 
 
 

وی در آخر خاطر نشان کرد همین که مردم ساعاتی را برای دیدن مطالب در فضای مجازی زمان می گذرانند این هم نوعی مطالعه به شمار می آید اما باید جهت دهی شود و امیدواریم با مهیا کردن مقدمات آرامش برای تفکر و کتابخوانی و ارج نهادن به قلم و نویسندگان به تعداد اهالی تفکر و کتاب بیافزاییم تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانیم.

 
 
 

سید آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از این همت و استقبال آرزوی موفقیت و ایجاد اتفاق های مهم در امر کتابخوانی در شهر رشت شد.

در بخش پایانی بمناسبت روز قلم با حضور مسئولین حاضر از تعدادی از ناشران منتخب شهر رشت تجلیل به عمل آمد و با همراهی اهالی قلم و کتاب " بوستان کتاب " رسماً افتتاح گردید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

گزارش تصویری از شروع به کار مجدد آبنمای بوستان ملت

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

تابناک / به پیشنهاد شهردار رشت سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ایجاد و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه های زرجوب و گوهر رود به شیوه خرید تضمینی پس آب ورود خواهد کرد

دکتر نصرتی بیان کرد: دو رودخانه گوهر رود و زرجوب زمانی مکانی برای ماهیگیری و تفرجگاه و محلی برای تفریح شهروندان این شهر و شهرهای همجوار بوده است که متأسفانه پس از گذشت سالها امروز این دو رودخانه کم کم بر اثر بی توجی ها به وادی فراموشی سپرده و روزانه بیش از ۶۶۰ لیتر فاضلاب وارد این رودخانه ها می شود.

 

شهردار رشت با تأکید بر اهمیت زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: در حال حاضر صدور مجوز خرید پس آب تصفیه شده برای ۱۱ استان صادر شده و امروز با حمایت مدیران ارشد استان، نمایندگان مردم در خانه مجلس و پارلمان محلی ضروری است تا این مجوز برای استان گیلان نیز صادر گردد.

 

 

وی در ادامه با قدردانی از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به بازدید مجموعه مدیریت شهری به همراه دکتر عدل معاونت فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از رودخانه های زرجوب و گوهر رود افزود: با سپری شدن یک برنامه پنج ماهه و در پی برگزاری جلسات مکرر با مدیران مرتبط در تهران و استان گیلان پیشنهاد تخصصی ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه های زرجوب و گوهر رود به شیوه خرید تضمینی پس آب از سوی اینجانب داده شد.

 

دکتر نصرتی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با مهندس جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه شهرداری متولی راه اندازی تصفیه خانه و رودخانه های شهری نیست ولیکن به دلیل اهمیت این موضوع از دید مدیریت شهری، در پی مذاکرات انجام شده با شرکت آب و فاضلاب کشور، مطالعات مربوطه آغاز و با تهیه طرح کوتاه مدت مقدمات جذب سرمایه گذار شروع می گردد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

مشاور شهردار در امور حقوق شهروندی و ارتقاء برنامه های اجتماعی و قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منصوب شدند.

طی حکمی از سوی مسعود نصرتی شهردار رشت سرهنگ مهرگان به عنوان مشاور شهردار در امور حقوق شهروندی و ارتقاء برنامه های اجتماعی و غلامرضا زکی زاده به عنوان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منصوب و معارفه شدند.
 
 
در جلسه ستادی روز گذشته طی حکمی از سوی مسعود نصرتی شهردار رشت سرهنگ مهرگان به عنوان مشاور شهردار در امور حقوق شهروندی و ارتقاء برنامه های اجتماعی و غلامرضا زکی زاده به عنوان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منصوب و معارفه شدند.
 
 
 

 

آیین تجلیل از علیرضا جهانبخش ملی پوش تیم ملی فوتبال کشور برگزار شدآیین تجلیل از علیرضا جهانبخش ملی پوش تیم ملی فوتبال کشور برگزار شد.

 

دراین آیین که شامگاه چهارشنبه باحضور پرشور مردم استان گیلان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار شد، علیرضاجهانبخش ملی پوش گیلانی تیم فوتبال ایران با بیان اینکه افتخارم این است که از استان گیلان به فوتبال کشور و جهان معرفی شده ام، گفت: مردم خونگرم گیلان بخصوص رشت همواره نسبت به بنده لطف داشته اند که امشب نیز با این حضور پر شور خود ثابت کردند همواره فرزندان خود را که در هر عرصه برای این آب و خاک زحمت می کشند دوست دارند.

 
 
 

وی با بیان اینکه فوتبال خود را ازتیم داماش گیلان شروع کرده ام، افزود: همیشه عشق این تیم توی وجودم است که این عشق ریشه در اصالتم دارد.

در این آیین که با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، اعضای‌ شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، از علیرضا جهانبخش با اهداء لوح یادمان و هدایایی ارزنده تجلیل به عمل آمد.

 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

منبع: تابناک
برچسب ها: شهرداری رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار