ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: واردات در بهار ۱۳۹۷ به خراسان رضوی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 03 July 2018

به گزارش تابناک : امید جهانخواه اظهار داشت: در 3 ماهه ابتدایی امسال میزان واردات استان خراسان رضوی 91 هزار تن و به ارزش تقریبی 105 میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: میزان واردات استان در 3 ماهه ابتدایی سال گذشته 80 هزار تن و به ارزش 90 میلیون دلار بوده و با مقایسه ارقام مدت متناظر در امسال باید گفت که واردات در بهار 1397 نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر  وزن 14 درصد و از نظر ارزش 17 درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌ترین اقلام وارداتی به خراسان رضوی در بهار امسال پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، واگن‌های روباز با دیواره‌های جدانشدنی به ارتفاع بیش از 60 سانتیمتر  و برنج نیمه سفید شده، کامل سفید شده و صیقلی و براق بوده است.

جهانخواه تأکید کرد: مهم‌ترین کشورهای واردکننده کالا به استان خراسان رضوی در طول 3 ماهه ابتدایی امسال ترکیه، امارات متحده عربی و فدراسیون روسیه بوده‌اند که حجم صادرات از روسیه در 2 ماه اخیر افزایش داشته تا به این جا که جزو 3 کشور اصلی واردکننده کالا به استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه ابتدایی سال 96 میزان مسافر ورودی و خروجی به خراسان رضوی از گمرکات خراسان رضوی 637 هزار و 881 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در 3 ماهه ابتدایی امسال نیز 601 هزار و 106 نفر از طریق گمرکات مرزی خراسان رضوی تردد  داشته‌اند که از این تعداد 319 هزار و 629 نفر مسافر ورودی و 318 هزار و 252 نفر مسافر خروجی بوده‌اند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار