محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از یخچال و یخ برای خنک‌ کردن شربت‌ها مضرات بسیاری دارد که بهتر است برای خنک کردن دم نوش‌ها و شربت‌ها از کوزه استفاده شود.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 03 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدامین افرا اظهار کرد: مزاج فصل تابستان گرم و خشک بوده و این فصل خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد.
وی با اشاره به اینکه خشکی پوست، تشنگی و تعرق زیاد، آفتاب سوختگی از عواملی است که در این فصل رخ می‌دهد، افزود: در فصل تابستان بهتر است به جای شربت‌های خنک از جمله خاکشیر، تخم شربتی و ... به دلیل طبیعت سرد آن‌ها به همراه یخ، از دم‌نوش‌های خنک استفاده شود.
افرا گفت: شربت‌های خنکی که با یخ تهیه می‌شوند به گوارش ضرر بسیاری وارد می‌کنند زیرا بلغم معده زیاد شده، همچنین در این فصل کبد چرب افزایش می‌یابد.
وی بر استفاده از دم‌نوش‌های خنک از جمله چای سرخ (چای مکی)، گشنیز و تخم گشنیز، گل پنیرک، ختمی، بنفشه، کاسنی، شاه‌تره و سماق در فصل تابستان تاکید و تصریح کرد: استفاده از این دم‌نوش‌ها برای درمان کبد چرب، درمان پروستات و چربی خون نیز مناسب هستند.
افرا تاکید کرد: نباید به تنهایی از دم‌نوش چای ترش استفاده کرد زیرا به علت سردی، ممکن است برای معده مضر باشد.
وی استفاده از شربت سرکه و شیره را برای تمامی مزاج‌‎ها مناسب دانست و گفت: اگر مزاج فردی صفراوی باشد باید سرکه موجود در شربت بیشتر و برای افراد بلغمی سرکه کمتر توصیه می‌شود.
استفاده از یخچال و یخ برای خنک‌ کردن شربت‌ها مضرات بسیاری دارد که بهتر است برای خنک کردن دم‌نوش‌ها و شربت‌ها از کوزه استفاده شود.
وی استفاده از الیاف طبیعی کتان و نخی، کفش‎های سنتی (گیوه) و کلاه را از راه‌های مناسب برای در امان ماندن از گرمای این فصل و عبور جریان هوا دانست و تاکید کرد: لازم است خانه‌ها به گونه‌ای ساخته شوند که پنجره برای تهویه و گردش هوا وجود داشته باشند.
محقق طب اسلامی در استان ادامه داد: استفاده از کولر و پنکه موجب بیماری سینوزیت خواهند شد و امروزه احساس بی نشاطی و کسلی افراد ناشی از سبک زندگی نادرست است.
وی به افراد توصیه کرد: بهتر است حمام فصل تابستان، به مدت طولانی‌مدت انجام نشود و بهتر است یک تا دو مرتبه بعد از هر تعریق به منظور نفس کشیدن راحت پوست، تقریبا دو دقیقه دوش آب خنک گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار