مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: 701 مورد از این زایمان‌ها طبیعی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش 7.4 درصدی است و نشان از تمایل مادران به انجام این نوع زایمان و عدم سزارین دارد.
کد خبر: ۶۲۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 03 July 2018

به گزارش تابناک : اردشیر کارآمد بابیان اینکه تمام خدمات برای رضایت مردم بر اساس استانداردها صورت می‌گیرد؛ گفت: بیمارستان زنان و زایمان شهدا در اصل یک بیمارستان 64 تخته بوده اما در حال حاضر 50 تخت فعال دارد که درصد اشغال تخت آن 87.55 درصد است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی اشغال تخت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به این مطلب که بیشتر بیماران پذیرش‌شده زایمان طبیعی را انتخاب کرده و انجام سزارین دارای کاهش چشمگیری شده است؛ بیان کرد: 975 زایمان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام‌شده که 701 مورد آن طبیعی و 274 مورد آن سزارین بوده است.

وی ادامه داد: با افزایش آگاهی‌های مردم برای انجام زایمان طبیعی، این نوع زایمان در مقایسه با سال گذشته که 653 مورد بوده دارای افزایش 7.4 درصدی و در سزارین نیز کاهش 20.6 درصدی به وقوع پیوسته است.

کارآمد با یادآوری اینکه در حال حاضر 95 بیمار دیالیزی از شهرستان‌های قوچان، درگز، فاروج، سرولایت و حتی چناران خدمات موردنیاز تخصصی دریافت می‌کنند؛ تصریح کرد: تعداد تخت‌های فعال دیالیز در حال حاضر 12 تخت بوده که 2 هزار و 537 جلسه دیالیز برای بیماران برگزارشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان از انجام 444 جراحی و مراجعه 3 هزار و 690 نفر به کلینیک تخصصی این بیمارستان خبر داد و افزود: کاهش تعداد جراحی‌ها با کاهش میزان سزارین بستگی دارد اما جراحی‌های ویژه زنان همچون تومور، سرطان و غیره نیز انجام می‌شود.

وی با بیان این موضوع که 774 مورد سونوگرافی صورت گرفته در این بیمارستان دارای افزایش 219 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است؛ گفت: 982 مورد تولد نوزاد در این مدت‌زمان به ثبت رسیده که به‌طورمعمول بیشتر این متولدشدگان را نوزادان پسر تشکیل می‌دهند.

کارآمد یکی از شاخص‌های توسعه را میزان فوت نوزادان و مادران هنگام تولد دانست و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در 100 هزار تولد این میزان 240 نفر بود اما پس از پیروزی انقلاب و با افزایش خدمات پزشکی این میزان به 27 در 100 هزار رسیده و قوچان نیز طی هشت سال گذشته فاقد هرگونه مرگ و میز هنگام زایمان بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر اینکه شاخص وزن نوزاد یکی از پارامترهای مهم در زمینه مسائل اجتماعی است؛ بیان کرد: اگر وزن نوزاد هنگام تولد زیر 2 هزار و 500 گرم باشد دارای کمبود وزن بوده که به فرهنگ، سوءتغذیه مادران، مراقبت‌های دوران بارداری، اعتیاد، اقتصاد و غیره خانواده‌ها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 9 درصد نوزادان متولدشده در بیمارستان قوچان وزنشان زیر استاندارد است، تأکید کرد: کلاس‌هایی برای ترویج زایمان طبیعی، افزایش آمادگی برای مادران، توصیه برای شیردهی پس از تولد و غیره برگزار می‌شود که می‌تواند حتی در کم کردن کمبود وزن نوزاد هنگام تولد با توجه به توصیه‌های پزشکی مؤثر باشد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
لطفا پیگیری کنید خبرگزایر محترم بیمارستانها برای اینکه امتیاز بگیرند مردم را واردار به زایمان طبیعی می کنند
در این بین خیلی از زنان این مرز و بوم دچار اسیب شدید و مرگ و میر شدند
چیه بسیار نوزادانی که در این 3 سال از اجرای این طرح بی مادر دارند بزرگ می شوند
این جنایت است لطفا امار مرگ و میر رو هم بنویسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار