مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: کودک سه ماهه‌ی رها شده، در شیرخوارگاه احسان بهزیستی نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 30 June 2018

ماجرای کودک سه ماهه رها شده در خیابان چه بود؟

به گزارش تابناک قزوین، «محسن ارشدزاده» در خصوص جزئیات رها شدن کودک سه ماهه در تبریز، اظهار کرد: حدود پنج روز گذشته کودک سه ماهه‌ای که توسط مادرش در تبریز رها شده بود، توسط کلانتری 15 پیدا شده و با حکم قضایی به بهزیستی استان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: سلامت این کودک به طور کامل توسط پزشکان بررسی شده و بدون هیچ مشکلی در شیرخوارگاه احسان که متعلق به بهزیستی است، نگهداری می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص شرایط بازگرداندن این کودک به خانواده‌اش، گفت: باتوجه به مجهول بودن هویت این کودک، خانواده‌اش در صورت پشیمانی از کاری که انجام دادند، برای تحویل گرفتن فرزندشان باید از طریق دستگاه قضایی اقدام کرده و مراحل قانونی را طی کنند.

وی با بیان این‌که رها شدن نوزاد توسط والدین اتفاق نادری نیست، ادامه داد: اکثر کودکان پذیرش شده در شیرخوارگاه بهزیستی با سناریوهایی مشابه توسط والدین در بیمارستان‌ها، پارک‌ها و ... رها شده‌اند. معمولاً در چنین مواردی فردی که کودک را رها کرده به‌صورت مخفیانه با پلیس و یا اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس گرفته و محل رها شدن کودک را اطلاع می‌دهد.

ارشدزاده در خصوص شرایط سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، گفت: خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی پس از طی مراحل قانونی و در صورت موافقت دادگاه، ابتدا به‌صورت آزمایشی و پس از 6 ماه در صورت نبود مشکل خاصی به صورت قطعی کودکی را به سرپرستی تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: نظارت بهزیستی به کودکان تحویل داده شده به متقاضیان فرزندخواندگی ادامه دارد. 

ارشدزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته سرپرستی 43 کودک به متقاضیان فرزند خواندگی تحویل داده شده است.

گفتنی است، در متن نامه‌ای که کنار این کودک قرار داده شده بود، آمده است: «با سلام خواهشمندم هرکس این بچه را پیدا کرد به اداره بهزیستی تبریز تحویل دهد من توانایی مالی ندارم و شوهرم هم فوت نموده است بچه‌ام را اول به خدا سپس به شما می‌سپارم این بچه سه ماهه است اسمش هم زهرا، شناسنامه برای او نتوانستم بگیرم و خودم آواره‌ی خیابون‌ها هستم و هیچ کس هم ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار