کش و قوس‎های پاداش مدال‎آوران و مابه‎التفاوت قیمت سکه‎ها تا آنجا پیش رفته که بودجه لازم برای کمک به چهار فدراسیون تامین شده البته بدون لحاظ کردن کشتی و قهرمانانش!
کد خبر: ۶۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 30 June 2018

به گزارش تابناک : بیشتر از یک ماه از برگزاری آخرین مراسم تجلیل از مدال آوران و مشکلات پیش آمده در رابطه با آن می گذرد اما پرونده این مراسم و حواشی آن نه تنها هنوز بسته نشده بلکه هر روز ابعاد جدیدتری هم به خود می گیرد. 

سیر صعودی قیمت سکه و مابه التفاوت قیمت آن در آنچه وزارت ورزش برای تامین اعتبارات لحاظ کرد (سکه ۱/۸۵۰/۰۰۰ تومان) و آنچه در بازار وجود دارد، فدراسیون ها را برای پرداخت بدون کم و کاست سکه ها به مدال آوران شان با مشکل مواجه کرد. البته در این میان برخی فدراسیون ها مانند والیبال توانستند به هر طریقی سکه ورزشکاران شان را به موقع خریداری و پرداخت کنند اما فدراسیون هایی هم هستند که همچنان در حال رایزنی و پیگیری برای تامین بودجه مابه التفاوت سکه ها هستند.

اگرچه در این زمینه هیچ رقم و عدد مشخصی - در رابطه با مجموع فدراسیون ها - اعلام نشده اما آنچه مسلم است میزان این بودجه آنقدر بالا است که تامین آن برای ورزش کشور آنهم در این مقطع زمانی کار راحتی نیست. به همین دلیل پیشنهاد شد از کارت هدیه به جای سکه برای مدال آورانی که حواله پاداش آنها به مسئولان فدراسیون شان ارائه شده، استفاده شود. 

این خبرگزاری چندی پیش در گزارشی با عنوان « راهکار مسئولان ورزش برای پاداش مدال آوران/کارت هدیه به جای سکه» به این موضوع پرداخت. اتفاقا مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها هم به فاصله دو روز بعد از این گزارش در گفتگویی با پایگاه خبری وزارت ورزش، این موضوع را به نوعی تائید کرد.

اسبقیان در همین گفتگو با تاکید بر اینکه مبنای محاسبه قیمت سکه پاداش قهرمانان، قیمت روز مراسم تجلیل بود، اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان به هیچ فدراسیونی مبلغی ‏بابت مابه التفاوت قیمت سکه پرداخت نکرده است! این در حالی است گفته می شد فدراسیون والیبال با کمک وزارت ورزش تعداد ۱۳۱۳ سکه قهرمانان خود را تامین کرد که البته این مقام مسئول در این وزارتخانه آن را اینگونه تکذیب کرد اگرچه این روزها با دستور همین وزارت ورزش، تامین اعتبار لازم برای مابه التفاوت سکه مدال آوران چهار فدراسیون در دستور کار قرار گرفته است!

مدال آورانی که به زودی سکه های خود را دریافت می کنند 

در مراسم تجلیل از مدال آوران، حواله ۲۵ هزار و ۷۰۰ سکه بهار آزادی به‌عنوان پاداش قهرمانان در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار گرفت. در این میان فدراسیون های جانبازان (۲۹۵۰ سکه)، ناشنوایان (۱۸۸۵ سکه) و  ووشو (۱۳۰۳) جزو ۹ فدراسیونی بودند که بیشتری سهم را از مراسم برگزار شده داشتند. این سه فدراسیون همراه با فدراسیون نابینایان و کم بینایان  به زودی با کمک صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بودجه مربوط به مابه التفاوت سکه پاداش قهرمانان شان را تامین کرده و در اختیار شان قرار می دهند. 

بودجه ۵ میلیاردی برای مابه التفاوت پاداش قهرمانان چهار فدراسیون

هیچ مقام مسئولی در مورد اینکه رقم مابه التفاوت پاداش مدال آوران این چهار فدراسیون چقدر می شود، توضیحی نداد اما خبرنگار کسب اطلاع کرده که ۵ میلیارد تومان بودجه لازم در این زمینه است. 

قرار است طی این هفته بودجه موردنظر توسطن صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در اختیار مسئولان این فدارسیون ها گذاشته شود. 

سَر کشتی همچنان «بی کلاه» است

 مراسم تجلیل اول خردادماه ویژه مدال آوران سال های ۹۵ و ۹۶ بود. از مجموع این قهرمانان، برخی خیلی زود پاداش خود را دریافت کردند و مدال آوران چهار فدراسیون فوق هم که به زودی به این مهم می رسند اما جالب اینکه داستان عدم پرداخت پاداش‌ مدال آوران کشتی و عدم محاسبه ما به التفاوت قیمت سکه‌های آنها همچنان ادامه دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست. 

کشتی به واسطه قهرمانی های متعدد ورزشکارانش طی این سال ها،  بالاترین جایگاه را در میان فدراسیون ها و به لحاظ تعداد سکه پرداختی داشت. این فدراسیون در مراسم تجلیل از مدال آوران، حواله ۳۳۳۰ سکه را دریافت کرد اگرچه به خاطر مابه التفاوت قابل توجه، هنوز خریداری این سکه ها برای پرداخت به قهرمانان و مربیان شان محقق نشده است. 

اتفاقا طی این مدت مسئولان فدراسیون کشتی رایزنی های زیادی داشتند و حتی شخص رسول خادم در نامه به وزیر ورزش پیگیر موضوع شد. البته بر اساس قول معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش قرار بود تا ۱۹ خردادماه کسری موردنظر تامین شود اما این اتفاق هرگز نیفتاد به همین دلیل هفته گذشته جمعی از قهرمانان کشتی و مربیان شان و از جمله حسن یزدانی، محمد طلایی، کمیل قاسمی و حسن رحیمی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به پرداخت جوایزشان از سوی وزارت ورزش و جوانان شدند.

واقعا مشخص نیست وقتی بودجه 5 میلیاردی برای مابه التفاوت پاداش مدال آوران چهار فدراسیون تامین می شود، چرا برای تامین مابه التفاوت یک و نیم میلیاردی کشتی اقدامی صورت نمی گیرد؟! 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار