استاندار خراسان رضوی گفت: براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان که ریاست آن برعهده نماینده ولی فقیه است، آیین نامه موسیقی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بخش های مختلف فرهنگی استان تنظیم و به مرحله اجرا درمی آید.
کد خبر: ۶۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ 28 June 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: با تنظیم این آیین نامه، هنرمندان برای استفاده از موسیقی در استان دچار سردرگمی نمی شوند و روال کار برای آنان مشخص خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان به سبب وجود آستان مقدس حضرت رضا (ع) ظرفیت های بالقوه ای در حوزه گردشگری، زیارتی و فرهنگی بویژه در سطح بین المللی دارد که تلاش شده این بخش از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
رشیدیان با اشاره به تمرکز خراسان رضوی بر اشتغالزایی بویژه در حوزه خدمات اظهار کرد: این استان موفق شد پارسال 17 درصد از اشتغال تکلیفی کشور را محقق سازد و در این راستا در سال اول برنامه ششم توسعه 124 هزار و 900 فرصت شغلی در استان ایجاد شد.
وی بیان کرد: برای تحقق هدفگذاری سال اول برنامه ششم در حوزه اشتغال، با کمک جهاد دانشگاهی مزیت بخشهای مختلف اقتصادی شناسایی شد که در این راستا بیشترین مزیت برای اشتغال در استان حوزه خدماتی بود.
وی اظهار کرد: با تمرکز بر اشتغالزایی در حوزه خدمات، در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرپرستان خانوار، 16 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال با ارائه تسهیلات در خصوص راه اندازی نیروگاه های برق، 700 نیروگاه کوچک برق از طریق نصب پنل های خورشیدی توسط خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در استان راه اندازی شد که از این تعداد 552 نیروگاه وارد مدار شد و برق تولیدی آنها توسط شرکت برق خریداری شد.
وی با اشاره به تقسیم کار شهرستانی و دستگاهی در حوزه اشتغال خراسان رضوی طی سال گذشته گفت: پارسال خراسان رضوی تنها استانی بود که 220 میلیارد ریال از بودجه تملک دارایی های استان را در قالب یارانه به بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت کرد تا اشتغال لازم شکل بگیرد.
وی بیان کرد: در کنار اشتغالزایی که پارسال در خراسان رضوی انجام شد، 260 هزار بیکار که 48 درصد از آنان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دادند، شناسایی شدند که این میزان بالاتر از میانگین کشوری در بیکاری دانش آموختگان است.
رشیدیان اظهار کرد: تا زمانی که تحولی در دانشگاه ها در حوزه مهارت آموزی همراه با دانش شکل نگیرد و دانشگاه های ما به دانشگاه های نسل سوم و چهارم تبدیل و فرهنگ متناسب با کار در آنها ترویج نشود، نمی توان برای اشتغال دانش آموختگان کاری کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های وجودی امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی گفت: امام رضا (ع) امام علم، آگاهی و تعامل و گفت و گو بودند، رافت و مهربانی امام هشتم (ع) مظهر عقلانیت است، فرهنگ رضوی این ظرفیت را دارد که مدارا و تعامل را در جامعه نهادینه کند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع زیارت در استان، معاونتی با عنوان معاونت زیارت در استانداری ایجاد شده و از این طریق ساماندهی طرح مبدا به مبدا در حوزه زیارت را به صورت تعامل با کشورهای همسایه در درجه اول و کشورهای مسلمان دیگر در درجه دوم آغاز کرده ایم.
رشیدیان بیان کرد: یکی از ظرفیت های بالای زیارت، سوغات رضوی است و در این خصوص تاکنون چندین نمایشگاه برپا شده و ظرفیت مطالعاتی ویژه ای در این خصوص در استان به وجود آمده است.
وی با اشاره به اهمیت رسانه و کار رسانه ای در حوزه آداب زیارت و فرهنگ رضوی گفت: تاکنون رادیو زیارت و پرداختن به مساله زیارت در فضای مجازی با ایجاد رسانه های ویژه در این خصوص در استان انجام گرفته است اما به دلیل کمبود بودجه هنوز موفق به راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ویژه در این خصوص نشده ایم.
وی اضافه کرد: همه ایرانیان به واسطه وجود علما محب اهل بیت (ع) هستند اما متاسفانه فرهنگ و آداب زیارت در کشور گسترش نیافته و به همین منظور شاهد حرکاتی ناشایست در خصوص زیارت هستیم لذا صدا و سیمای زیارت بهترین ابزار برای ماندگاری ارزشهای معنوی زیارت در زائران و ترویج فرهنگ و آداب زیارت در کشور و خارج از آن است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود محبان اهل بیت (ع) در کشورهای آفریقایی و اشتیاق آنان برای زیارت حرم مطهر رضوی گفت: از طریق تعامل و ارتباط با کشورهای مسلمان درصدد برآمدیم مشکل حمل و نقل زائران خارجی از کشورهای دور مانند آفریقا را حل کنیم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که با تعامل و ارتباط بین استانداری خراسان رضوی و این کمیسیون، بتوان از ظرفیت های فرهنگی برای توسعه زیارت بهره بیشتری برده شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار