مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت گندم قرار گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود این در حالیست که سال گذشته ۴۳ هزار تن گندم از مزارع فامنین برداشت شد.
کد خبر: ۶۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 28 June 2018
مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت گندم قرار گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود این در حالیست که سال گذشته ۴۳ هزار تن گندم از مزارع فامنین برداشت شد.

به‌گزارش ایسنا، جعفر کاویانی‌ دلشاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ هزار تن گندم توسط عاملان خریداری شد، تصریح کرد: امسال ۳ مرکز خرید گندم در شهرستان درنظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزار تن گندم خریداری شود.

وی از مبارزه با سن غلات در ۱۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: در سالجاری به علت بارندگی مبارزه با سن مادر در ۷۴۸۵ هکتار از مزارع و مبارزه با پوره سن در ۶۱۵۶ هکتار از مزارع این شهرستان انجام گرفت.

کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه شهرستان فامنین ۴.۴ درصد از ارزش تولیدات استان را به خود اختصاص داده است و با اشاره به اینکه این شهرستان ۶۴۱۵ بهره‌بردار کشاورزی دارد، یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار ۱۲۵ هکتار نخود انتظاری در شهرستان فامنین کشت شده است که برآور می‌شود ۲۴۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین افزود: همچنین در سالجاری ۱۷۵ هکتار کلزا در این شهرستان کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ تن محصول تولید شود.

وی از افزایش سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیرکشت زعفران در فامنین ۱.۵ هکتار بود که در حال حاضر به ۸ هکتار رسیده است.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به کاهش سطح زیرکشت محصولات پرآب‌بر به ویژه چغندرقند و هندوانه، اظهار کرد: امسال سطح زیرکشت چغندرقند از ۷۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۱.۳ هکتار کشت نشائی ریشه لخت چغندرقند در شهرستان فامنین انجام شده و ۵۵ تن محصول از آن برداشت شده است.

وی با اشاره به اجرای خاکورزی حفاظتی در ۱۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان، بیان کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان شهرستان داده شد که امسال بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات داده خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با تأکید بر نظارت بر ریزش کمباین‌ها، گفت: ۱۳۰ دستگاه کمباین در شهرستان فامنین وجود دارد که ۷۵ دستگاه بومی بوده و مابقی مهاجر هستند.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی در این شهرستان، ادامه داد: کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان با ظرفیت کشتاری ۱۰۰ رأس دام سنگین و ۵۰۰ رأس دام سبک فعالیت دارد و ۲ کارخانه با ظرفیت ۸۸۰۰ تن در سال تولید وجود دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: ۱۶ طرح اشتغال روستایی در شهرستان فامنین با ۱۲ میلیارد تومان و ۹۵ نفر اشتغالزایی مصوب شده که تا کنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه در شهرستان فامنین یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی است، گفت: در فامنین فقط یک هکتار گلخانه وجود دارد که برنامه ما با توجه به کمبود آب در این شهرستان توسعه فضای گلخانه‌ای است.

کاویانی‌دلشاد با تأکید بر فعال کردن واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، خاطرنشان کرد: ۱۳ واحد نیمه‌فعال و غیرفعال در این شهرستان وجود دارد که سال گذشته ۵ واحد به فعالیت بازگشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار