شهرداری مشهد، فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی،تفاهم نامه همکاری میزبانی شهر مشهد مقدس در جام جهانی کشتی آزاد در سال 2019 میلادی را امضاء کردند.
کد خبر: ۶۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 27 June 2018

به گزارش تابناک : به منظور برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر جام جهانی کشتی آزاددر شهر مقدس مشهد، عصر دیروز (سه شنبه) جلسه ای با حضور تقی زاده خمسی شهردار مشهد و رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در این شهر برگزار شد و در پایان، تفاهم نامه همکاری این مسابقات به امضاء دو طرف رسید.

رسول خادم پس از برگزاری جلسه با شهردار مشهد، در جمع خبرنگاران به اهمیت مسابقات جام جهانی کشتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رویدادهای مهم بین المللی، رقابت های جام جهانی کشتی است که هر ساله با حضور 8 تیم برتر دنیا برگزار می شود و در این زمینه کشور آمریکا یکی از رقیبان سرسخت برای گرفتن میزبانی این مسابقات است که خوشبختانه این رقابت ها در ایران برگزار می شود.

وی با بیان این که این مسابقات در 10 وزن و به صورت تیم به تیم برگزار می شود، افزود: اتحادیه جهانی کشتی موافقت اولیه خود را با برگزاری این مسابقات در کشور ایران و شهر مقدس مشهد اعلام کرد و قرار است نماینده این اتحادیه در سفر به مشهد از زیر ساخت های این شهر بازدید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که شهر مشهد با توجه به برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در سال های گذشته، مشکل خاصی از نظر زیر ساخت برای برگزاری جام جهانی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در صحبت هایی که با مجموعه شهری مشهد داشتیم، بنا شد که این رقابت ها با همکاری همه جانبه شهرداری مشهد انجام شود.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از پایگاه های بزرگ کشتی محسوب می شود و این ظرفیت را دارد که مسابقات مهمی را میزبانی کند و پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آید.

رسول خادم درباره زمان برگزاری این مسابقات افزود: هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست، اما درصددیم که این مسابقات را اسفندماه امسال یا در فصل بهار سال آینده برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از کشتی گیران خراسانی هم در مسابقات جام جهانی استفاده می شود،گفت: در حال حاضر چند کشتی گیر مطرح و خوب در این استان حضور دارند، که تا قبل از شروع مسابقات اگر عملکرد خوبی داشته باشند، حتما به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: مسئله میزبانی جام جهانی این مسابقات دو هفته قبل مطرح شد و ما هم آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این مسابقات بین المللی اعلام کردیم.

قاسم تقی زاده خامسی افزود: صحبت هایی با رسول خادم برای همکاری داشتیم و پس از آن تفاهم نامه ای با فدراسیون امضا کردیم و امیدواریم که این مسابقات را به نحو احسن در شهر مشهد برگزار کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه شهرداری و شورای شهر در حمایت از ورزش همیشه پای کار بوده و هستند و کارهای خیلی خوبی را هم تاکنون با همکاری این مجموعه انجام داده ایم.

کورورش صبوریان افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در مشهد، فرصت خوبی برای توسعه ورزش به خصوص کشتی است که به نوعی یک کلاس درس محسوب می شود.

وی با بیان این که برای برگزاری این مسابقات ستادی تشکیل خواهد شد،اظهار داشت: سعی می کنیم از تمام ظرفیت های استان برای میزبانی این رویداد مهم استفاده لازم را ببریم و همان طور که شهرداری مشهد هم تاکید دارد، مسابقاتی در سطح جهانی باشد.

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی نیز در این جلسه به اهمیت این مسابقات اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین مسابقاتی تاثیر زیادی در رشد و توسعه رشته کشتی استان دارد و قطعا پس از برگزاری مسابقات جام جهانی، استقبال خیلی خوبی از باشگاه های کشتی می شود.

مسعود ریاضی افزود: برگزاری این مسابقات به جذب جوانان و بازگرداندن خانواده ها به کشتی بسیار تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات خیلی خوبی در توسعه کشتی انجام شده است و امیدواریم در جام جهانی نماینده ای از استان در ترکیب تیم ملی داشته باشیم.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار