دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اشاره به آمار بالای جرائم اینترنتی در منطقه گفت: برخورد با جرائم اینترنتی در مازندران مدیریت می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 25 June 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام یوسف ملاکریمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت:  شهیدبهشتی مردی بزرگ بود که اهداف، راهبرد، تفکرات ایشان در راه اسلام و انقلاب بود و طبق فرموده امام راحل، بهشتی یک ملت بود یعنی مسئولیت را برای رسیدن به اهداف انقلاب و اسلام می‌دانست.

وی افزود: آیت الله بهشتی، اهل فن، آشنای به علوم روز و دانشمند بوده که مظلومیت شهید بهشتی به دلیل صبرو متانت ایشان بود که در طول خدمت با منطق پاسخگو هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا بیان کرد: قوه قضاییه تلاش دارد تفکرات شهید بهشتی را ساری و جاری کند هر چند امروزه نواقصی وجود دارد اما با حجم وسیعی از کار مواجه هستیم که قضات با جانفشانی کار می‌کنند.

ملاکریمی گفت: مهم‌ترین عملکرد دستگاه قضا مبارزه با فساد اقتصادی و مالی بوده که یکی از مهم‌تربن اقدام در استا،  پیشگیری از کاربری غیرمجاز بود و اکنون در شهرستان بسیار کم شده و جهاد کشاورزی نیز اقدامات خوبی در زمینه تغییر کاربری اراضی انجام داد.

این مسئول قضایی ادامه داد: کارگروه ای متشکل از نماینده جهادکشاورزی، نماینده دادستان، منابع طبیعی، مدیریت منابع آب، نماینده بخشداری و فرماندای در روستاهای شهرستان ورود پیدا کرده تا به طور دقیق مشخص شود چه عرصه‌هایی از منابع ملی مورد تصرف قرار گرفت.

دادستان نکا بیان کرد: سال گذشته 30 هزار پرونده در محاکم عمومی و قضایی شهرستان رسیدگی شد که بخش اعظمی از پرونده‌ها مربوط به تصادفات بوده و 16 هزار و 644 فقره وارد دادستانی شد که 16هزار و 908  مورد تصمیم‌گیری و منتج به نتیجه شد.

ملاکریمی با اشاره به افزایش جرائم الکترونیکی گفت: پلیس فتا نظارت داشته اما جرائم اینترنی مانند قمار، بخت آزمایی در نکا زیاد است که مسئول و صاحب آن فضا باید بر کاربران نظارت داشته باشد زیرا خودشان نیز باید پاسخگو باشند.

این مسئول قضایی ادامه داد: سامانه ثنا ثبت ابلاغ الکترونیکی در شهرستان فعال شده که بیش از82 درصد ابلاغیه‌ها الکترونیکی است. همچنین از دیگر اقدامات قوه قضائیه، ایجاد سامانه سجام دیده بانان پیشگیری بوده که تاکنون 800 نفر نام نویسی کردندو شهرستان نکا در استان اول است.

ملاکریمی گفت: حقوق عامه و شهروندی را باید در عمل اجرا کنیم و پروژه‌هایی که از مردم مالیات دریافت کنند اما خدمات درست ارائه نشود جلوگیری می‌شود. یکی از مصادیق رعایت حقوق عامه بریدگی ورودی شهر دچار مشکل شده که این امر پیگیری و تصحیح شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا با شادی و نشاط مشکلی ندارد، گفت: باید متولیان امر بستر درست را مهیا کنند تا شرع و قوانین رعایت شود. مردم به قانون احترام بگذارند و افرادی که در هرقالبی به تجمع و تشویش افکار عمومی اقدام کنند، طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

ملاکریمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید بستر را برای تولید بهترین کالا مهیا کنیم که یک تولیدگری که در عرصه اقتصادی فعال است مشکلاتش را رفع کنیم و دادستان به عنوان دبیر حمایت قضایی از سرمایه‌گذار از فعالان و تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی طرح‌های دریا استانداری بوده که گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد اما هنوز به نتیجه  مطلوبی نرسیده است، تصریح کرد: 3.5 کیلومتر توسط یکی از قوای نظامی دریافت  که اگر ساحل آزاد شود مردم نکا می‌توانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

دادستان نکا افزود: امنیت پارک‌ها در شهرستان بسیار اهمیت دارد که با افرادی که مخل آرامش مردم شوند برخورد می‌شود و به‌زودی کانکس نیروی انتظامی در پارکها به صورت شبانه‌روزی مستقر می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار