بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه گفت: اگر پشت هجده قدم ضربه ایستگاهی به پرتغال ندهیم و توپها را بی هدف دفع نکنیم می توان امتیاز گرفت.
کد خبر: ۶۲۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 25 June 2018
به گزارش تابناک : دیدار تیم ملی فوتبال مان مقابل پرتغال آخرین مسابقه در دور گروهی جام بیست و یکم است که از ساعت 22:30 روز دوشنبه 4 تیر آغاز می شود. مسابقه ای که فارغ از هر موضوع فوتبالی می توان در سرنوشت تاریخ این رشته در فوتبال کشورمان تأثیر بسزایی داشته باشد.
 
مهدی پاشازاده درباره این دیدار و راه های مهار کریستیانو رونالدو حرف زد.
 
متن صحبتهای وی در ادامه می آید:
 
* فوتبال مان یک پله بالا ببریم
 
بازی جالبی در پیش داریم. البته ما چهار سال قبل هم چنین شانسی را تقریبا با بوسنی داشتیم ولی خب امسال با تجربه تر هستیم و یک مقدار نیز جسارت مان افزایش پیدا کرده است. امیدوارم که مانند بازی با اسپانیا بتوانیم مقداری بهتر یا یک پله بالاتر فوتبال مان را به دنیا معرفی کنیم و یا اینکه حداقل طوری بازی تمام شود که در این چالش همه چیز یکطرفه تمام نشود و بتوانیم مانند نیمه دوم بازی با اسپانیا به دروازه پرتغال هم حمله کنیم.
 
* بازیکنان تحت فشارند
 
نباید فقط روی دو یا چهار دفاع مان حساب کنیم. ما دفاع تیمی ارائه می دهیم و به همین دلیل هم موفق بوده ایم. البته این بچه ها خیلی تحت فشار هستند. خیلی ها انتقاداتی می کنند ولی نمی دانند که بازیکن تا چه اندازه تحت فشار است. این افراد درکی از وضعیت روحی بازیکن در آن لحظات ندارند. با این همه در دیدار با اسپانیا سعید عزت الهی نشان داد که می توان این کار را انجام داد. خیلی جاها توپ را گرفت، چرخید، حفظ کرد و پاس خوب داد.
 
* با اسپانیا دو اشتباه داشتیم
 
ما در آن دیدار دو اشتباه انجام دادیم. یکی اینکه وقتی کسی نیست توپ را نگه نمی داریم که این باید برطرف شود. دوم اینکه در دیدار با اسپانیا خطاهای خیلی بی مورد نزدیک محوطه جریمه می دادیم. ما توانایی همه جوره برای مهار پرتغالی ها را داریم و از اسپانیا هم راحت تر است ولی اگر این دو تا اشتباه را تکرار کنیم تحت فشار قرار می گیریم و نیروی بدنی زیادی هم از دست می دهیم. این دو ایراد را نداشته باشیم باقی کارها به همان صورت خوب است.
 
 
 
* آزمون بازیکن 18 قدم است نه ضدحمله
 
خط حمله ما باید باهوش تر و مقداری زهردارتر هم باشد. البته انتقاداتی که به سردار شده است با اینکه او در آمارها خیلی خوب بوده و خیلی تلاش کرده است یکی نیست ولی مقداری در حفظ توپ در جلو باید بهتر باشیم و بهتر از موقعیت های کمی که بوجود می آید استفاده کنیم. سردار بازیکن 18 قدم است نه ضد حمله. با این حال زحمتش را می کشد و امیدوارم در این بازی بهتر عمل کند.
 
* پرتغال از اول حمله می کند
 
پرتغال از همان ابتدای بازی حمله می کند و تیم عقب نشینی کننده ما هستیم. این طبیعی است. بنابراین نمی توان با بازیکنان سرعتی که آنها دارند به ویژه رونالدو، پشت دفاع به آنها فضا بدهیم در این صورت کارمان خیلی سخت می شود. این عادی است که آنها حمله می کنند و ما هم دفاع می کنیم. تدبیر ویژه پرتغال یا هر تیمی رودرروی این نوع دفاع ضربات ایستگاهی است و دور زدن دیواره دفاعی حریف از چپ و راست است که بهترین تاکتیک است. کاری که آلمان هم مقابل سوئد در همه دقایق نیمه دوم انجام می داد. گلی که زدند هم روی ضربه ایستگاهی بود. حتی 10 نفره هم که شد این روش را تغییر نداد.
 
* عزت الهی باید به رئال و بارسا برود
 
سعید عزت الهی را در سطح خیلی بالایی دیدم. قبل از جام جهانی هم وقتی از من سئوال شد کدام بازیکن ایران در جام جهانی بهترین می شود گفتم سعید عزت الهی. او حتی می تواند در رئال و بارسا بازی کند.
 
 
 
* طارمی نوک باشد پنالتی می گیرد
 
طارمی واقعا در دیدار با اسپانیا خوب بود. من فکر می کنم حتی بهتر از این هم می شد از طارمی استفاده کرد. الان سردار دو تا 90 دقیقه بازی کرده و خوب هم بوده ولی گاهی اوقات جابجایی ها بد هم نیست. کی روش می تواند طارمی را از ابتدا در نوک قرار دهد. او خوب موقعیت خلق می کند. پنالتی می گیرد و توان بدنی بهتری هم برای هجوم به دروازه حریف دارد.
 
* کلاس درسی از دفاع مقابل اسپانیا
 
چشمی، پورعلی گنجی و حسینی هر سه واقعا خوب بودند. تنها یک ایراد کوچک به حسینی می گیرم که البته شاید هر کسی این را ندیده باشد و من خیلی سختگیرانه آن را عنوان می کنم. مثالی در خط دفاع داریم که پوشش و حمایت از مدافع کنار و نزدیک شدن به مهاجم حریف است. دقیقا بازی با اسپانیا حسینی یک قدم کم جلو رفت. این اتفاق دیده نمی شود ولی اگر حسینی یک قدم زودتر به کاستا نزدیک می شد آن اتفاق رخ نمی داد. حسینی را مقصر نمی دانم ولی این می تواند یک کلاس درسی برای یک مدافع باشد که در آن حالت باید هم حواست به ریباند باشد و هم باید پوشش پورعلی گنجی را بدهید و هم به فوروارد حریف نزدیک شوید.
 
 
 
* تنها راه مهار رونالدو
 
برای مهار رونالدو باید دید تاکتیک تیم چیست! تصمیم کی روش برای مهار رونالدو قطعا دفاع منطقه ای است ولی بهترین حالت برای مهار رونالدو این است که همیشه یکی از هافبک های دفاعی زمانی که رونالدو به 18 قدم ما می رسد به او نزدیک شده و دو به یک کنند. این همیشه در تیم های اروپایی اجرا می شود و دو به یک می کنند که مهاجم هدف نه توان دور زدن داشته باشد و نه بتواند به تو بزند. این تنها راه مهار این بازیکن است.
 
* پیش بینی ام با حرف دلم یکی نیست
 
من قبل از جام جهانی گفته بودم که بهترین بازی ما با پرتغال خواهد بود. چون دو بازی اول را می دانستم به دلیل قدرتمند بودن اسپانیا و سبک کار مراکش به مشکل برمی خوریم ولی چون کی روش از پرتغالی ها شناخت بالایی دارد می تواند بازی خوبی شود. من مساوی را برای این دیدار پیش بینی می کنم ولی قطعاً قلباً دوست دارم بازی را ببریم.
 
* این بازی تبلیغ فوتبال ماست
 
امیدوارم این دیدار هم مانند بازی قبل خوب باشد تا تبلیغ خوبی برای فوتبال کشورمان شود تا مانند جام جهانی 1998 که از هر لحاظ رشد قابل توجهی داشتیم شود و بازیکنان مان را تیم های بزرگ بخواهند. جوانان مان بتوانند به تیم های مطرح راه پیدا کنند و فوتبال ایران را بیشتر تبلیغ کنند.
 
* فیفا پشت تیم ها و بازیکنان جذاب است!
 
صددرصد مافیای فیفا مانع از حذف ستاره ها و تیم های بزرگ می شود. الان فوتبال تجارت بزرگی است. هم از نظر اسپانسری هم از نظر طرفداران تا به ورزشگاه ها بروند و بازی را تماشا کنند و تماشاگران تلویزیونی هم پای گیرنده ها بمانند. جذابتر است که اسپانیا و آلمان در فینال باشند یا بلژیک و سوئد؟ مگر اینکه نشود کاری کرد. در دیدار آلمان سوئد می شد کاری کرد و داوران انجامش دادند وگرنه من در همان صحنه اول دیدم که خطای بازیکن آلمان، پنالتی - اخراج داشت. خیلی راحت با آن همه ویدیوچک و 10 داور بیرون از زمین می شد پنالتی را برای سوئد گرفت. به این دلیل وقتی رونالدو و پرتغال هم در خطر حذف باشند باید آرزو کنیم تیم ما طوری نتیجه بگیرد که بهانه ای برای کمک به پرتغال دست داور و تیمش نیفتد!
 
 
 
 
منبع : مشرق
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار