رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد از تحصیل ۴۵۰ دانشجوی افغان در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 24 June 2018

به گزارش تابناک : دکتر زینب موذن‌زاده امروز در نشست خبری "چهارمین جشنواره فرهنگ ملل" که در اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد،در سخنانی اظهار کرد: نحوه ورود دانشجویان افغان به دانشگاه فردوسی از سه طریق صورت می گیرد؛ ابتدا دانشجویانی افغانی که از کودکی ساکن ایران هستند و به وسیله کنکور وارد دانشگاه می شوند؛ دسته دوم دانشجویانی که از به واسطه تفاهم‌نامه‌های مشترک در دانشگاه بورسیه می شوند و برخی دیگر از آنان نیز دانشجویان شهریه‌پرداز و غیربورس هستند. 

وی با اعلام اینکه ۱۳۰۰دانشجوی بین الملل از ۲۳ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: این دانشجویان از کشورهای لبنان، یمن،تاجیکستان، فرانسه، اسپانیا، آلمان، آمریکا، ژاپن و کره در مقاطع مختلف تحصیلی و به شکل زبان آموز تحصیل می‌کنند.

موذن‌زاده با تاکید براینکه دانشگاه فردوسی دانشگاهی پیشرو در حوزه دیپلماسی علمی در کل کشور مقدم است، بیان کرد: ما تمایل داریم دانشجویان ایرانی و غیرایرانی را درکنار یکدیگر در یک محیط جمع کنیم و برای ایجاد تعامل سازنده میان آنان تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ما باعث افتخار است که با تربیت دانشجویان بین الملل و بازگشت آنان به عنوان متخصص به کشورشان، سهمی در تعالی این کشورها داشته باشیم.

رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ما تصمیم داریم در صورت فراهم شدن شرایط  برای تمام دانشجویان عراق و افغانستان مقیم ایران در دانشگاه فردوسی جشن فارغ‌التحصیلی به عنوان یک رویداد فرامنطقه‌ ای برگزار کنیم.

موذن زاده با اعلام اینکه چهارمین جشنواره فرهنگ ملل از ۱۲ الی ۱۴ تیرماه در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور سفیران، سرکنسولگری‌ها و رایزن‌های علمی و فرهنگی کشورهای مختلف در این دانشگاه برگزار خواهد شد. این جشنواره با همکاری دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد برگزار خواهد شد.

وی هدف این جشنواره را ایجاد شور و نشاط، رقابت سالم نمایش و آشنایی با جلوه‌های فرهنگ، هنر و علم ملل مختلف برای دانش مردم دانست.

رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه شعار چهارمین جشنواره ملل «فرهنگ، دانش و صلح جهانی»،است، تاکید کرد: با دوبال فرهنگ و دانش خواهیم توانست به اوج برسیم.

موذن‌زاده با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره ملل دارای محورهای فرهنگی، علمی و ورزشی است، عنوان کرد:بخش فرهنگی  این جشنواره شامل جشنواره غذا به منظور نمایش غذاهای سنتی ملل مختلف و دستور پخت آن‌ها است. بخش دیگر شامل لباس‌های سنتی کشورهای مختلف است.

وی اضافه کرد: مسابقه ادبی و هنری در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد و  دانشجویان می‌توانند با ارائه قطعه عکسی با موضوع «دانشگاه، خانه من» در این جشنواره شرکت کنند. همچنین قصد داریم در بخش علمی ازدانشجویان بین‌الملل برگزیده علمی تقدیر به عمل آوریم .
 
رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در بخش ورزشی مسابقات دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقات ورزشی بخش تیمی شامل فوتسال و پینت بال و مسابقات انفرادی نیز شامل تپانچه، تیراندازی، دو ۴۰۰متر، بدمینتون و شطرنج می‌شود. در مراسم اختتامیه جشنواره از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

موذن زاده گفت: ما برای اولین در چهارمین جشنواره فرهنگ ملل غرفه ایران و خراسان را با هدف معرفی ظرفیت‌های استان و کشورمان خواهیم داشت. دانشجویان بین‌الملل درغرفه ها حضور خواهند یافت و جاذبه های گردشگری خود را به نمایش می گذارند.

وی افزود: ما مایل هستیم تمام مردم مشهد شاهد امکانات و ظرفیت های دانشگاه فردوسی به عنوان یک قطب بین‌المللی باشند و با زندگی دانشجویان غیرایرانی آشنا شوند.

رییس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: ما بدون تعامل نخواهیم توانست به پویایی و بالندگی برسیم لذا هدفمان این است که به این تعامل میان دانشجوبان و مردم دست یابیم. 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار