استاندار خراسان رضوی از اجرای ۵۵ طرح پژوهش محور در این استان برای حل موانع و مشکلات خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 18 June 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان یکشنبه شب در بیست و چهارمین جلسه شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای مشهد برگزار شد اظهار کرد: وظیفه اصلی استارت آپ ها بهم زدن فرآیند کند اقتصادی است و با شکل گیری این مجموعه ها، واسطه ها و دلالان حذف شده و این موضوع به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود. 

وی افزود: به همین منظور باید دبیرخانه اکو سیستم استارت آپ ها و کارآفرینی در استان تشکیل شود تا از این طریق بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت. 

استاندار خراسان رضوی گفت : استارت آپ ها باید به مجموعه هایی مولد و کار آفرین تبدیل شوند.در واقع  اهدافی را که از راه اندازی استارت آپ ها دنبال می کنیم همان مواردی است که از دانشگاه ها مورد انتظار است.

وی ادامه داد: قطعا قوانین حاکم بر استارت آپ ها در کشورهای مختلف متناسب با جمعیت شاغل و جویندگان کار آن ها متفاوت است از این رو برای راه اندازی آن ها در استان باید منطبق با نیازها، بومی سازی انجام شود.

وی بیان کرد: باید همه مجموعه های خراسان رضوی به یکدیگر متصل شوند تا نیروی متخصص متناسب با نیاز استان تربیت شود. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ماهیت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار مفید مورد نیاز واحدهای تولیدی است. 

رشیدیان ادامه داد: در گذشته ۸۰۰  موضوع اولویت دار استان احصا شده و پژوهش هایی نیز در این زمینه انجام شد واین موارد برای اجرا در اختیار مجریان و دستگاه های متولی قرار گرفت. 

استاندار خراسان رضوی افزود: در کارگروه آموزش و پژوهش استان برای سال جاری نیز ۴۰۰ مورد موضوع اولویت دار پژوهشی احصا شده است. 

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۷ دستگاه مشمول یک درصد قانون اعتبارات پژوهش و فناوری سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتباربه استان اختصاص یافت که ۱۹ دستگاه اعتبارات خود را در حوزه پژوهش و هشت دستگاه در حوزه فناوری هزینه کردند و منجر به ۱۱۱ طرح شد که ۵۵ مورد آن ها اجرایی و بقیه نیز در دست اجراست. 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار