مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی گفت:اتحادیه اروپا رفتار‌های رئیس جمهور آمریکا را کنترل می‌کند تا کار به یک بحران سیاسی نکشد.
کد خبر: ۶۱۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 17 June 2018

به گزارش تابناک : عبدالرضا فرجی راد مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اختلاف پیش آمده بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در نشست G7، اظهار کرد: اروپا ضمن اینکه مخالفت خود را با رفتارهای ترامپ اعلام کرده است، تلاش دارد اوضاع را کنترل کند و مانع از شکل گیری یک بحران سیاسی شود.
دبیرکل شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: از آنجاییکه آمریکا دارای قدرت اقتصادی است، کشورهای اروپایی با توجه به رفتار نامعلوم و نامشخص ترامپ، چنین استدلال می کنند که اگر اختلافات پررنگ شود شکاف بین دو سوی اقیانوس اطلس عمیق تر خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل بعد از اجلاس G7 در کانادا تلاش شد، تنش ها بین آمریکا و شرکای اقتصادیش به مسئله اول خبری تبدیل نشود. با توجه به همین مسئله بعید به‌ نظر می رسد اختلافات اقتصادی بین کشورهای G7 به یک بحران سیاسی تبدیل شود، اما تا زمانیکه ترامپ بر سر کار است این اختلافات در هر دو بعد اقتصادی و سیاسی وجود خواهد داشت.

دبیرکل شورای راهبردی روابط خارجی اضافه کرد: در زمان بوش نیز اختلافات در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی وجود داشت که از جمله آنها می توان به مسئله غرب آسیا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مسائل بسیار عمیق تر شده و طبیعتا به دلیل اینکه موضوعات مورد اختلاف متنوع هستند، رسیدن به یک نقطه نظر مشترک کار ساده‌ای نیست، زیرا ترامپ خود خواهانه تلاش می کند حرف خود را به کرسی بنشاند.

فرجی راد تاکید کرد: از آنجاییکه اختلاف نظرها با ترامپ همچنان ادامه دارد، اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را می کند، رفتارهای غیر منتظره رئیس جمهور آمریکا را کنترل کند تا کار به یک بحران سیاسی تبدیل نشود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار