مردم روزه دار تهران از ساعات اولیه صبح در مصلی امام حاضر شدند تا نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنند.
کد خبر: ۶۱۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 15 June 2018

به گزارش تابناک : مردم روزه دار تهران از ساعات اولیه صبح در مصلی امام حاضر شدند تا نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنند.

*متروی مصلی شلوغ است. آنقدر شلوغ که جای سوزن انداختن نیست. نمازگزاران الله اكبر گويان از مترو خارج شدند و خود را به مصلی رساندند. درهای مصلی از ساعات اولیه برای شرکت مردم در نماز عید سعید فطر باز شد. حضور نمازگزاران برای شرکت در این مراسم و اقامه نماز به امامت ولی فقیه مسلمین جهان آنقدر گسترده است که برخی بیم آن دارند که نتوانند جای مناسبی برای خواندن نماز پیدا کنند و به همین دلیل با سرعت در حال حرکتند.

*طبق اعلام قبلی ساعت اقامه نماز 8:00 است؛ بنابراین مردم تلاش داشتند هرچه سریع‌تر خود را به صف‌های نماز برسانند. در میان آنان هر قشری را می‌توان دید؛ زن و مرد و پیر و جوان سجاده و زیرانداز در دست در حال حرکت هستند تا صفوف یکپارچه و وحدت بی حد و وصف خود را به جهانیان نشان دهند.

*تدابیر شدید امنیتی در مصلی برقرار است. در این میان، صدای قرائت قرآن از بلندگوهای نصب شده در مسیر حرکت نمازگزاران شنیده می‌شود که فضای معنوی را دوچندان کرده است.

*در مسیر حرکت نمازگزاران صندوق‌های دریافت کفاره، فطریه عام و فطریه سادات دایر شده است. توجه مردم به صندوق‌های کمیته امداد علی‌رغم فتنه‌های دشمن و راه‌اندازی کمپین‌هایی چون "نه به کمیته امداد" بی‌نظیر است و ملت با این اقدام خود پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمنان انقلاب دادند.

*در حالی روزه داران ماه مبارک رمضان امروز در نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حضور پیدا کردند که برای برگزار باشکوه این فریضه الهی تمهیداتی از سوی مسئولان در مصلای تهران به مرحله اجرا درآمده بود.

*در مسیرهای ورودی مصلای تهران حضور خودروهای آتش نشانی ، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و انتظامات شهرداری به چشم می خورد.

*حضور روسای سه قوه، مسئولان کشوری و لشکری، وزرا، فرماندهان نیروهای مسلح و حتی سفرای برخی از کشورهای اسلامی در این آیین عبادی چشمگیر بود.

*در طول مسیر ورودی به مصلی با هدایت خودروها به سمت پارکینگ پارک سوار بیهقی نمازگزاران با استفاده از ون های سازمان تاکسیرانی به سمت مصلای انتقال داده می شدند.

*حضور میلیونی جمعیت نمازگزار علاوه بر پوشش محوطه اصلی شبستان، راه پله ها و اطراف مصلای را نیز شامل شده است. چند دقيقه اي به ٨ صبح مانده است. هنوز نماز عيد فطر آغاز نشده است؛ با این وجود مردم مهيای برپايی نماز بندگي پشت سر ولي فقيه مسلمين جهان هستند. در اين لحظه طنين دلنواز "ملكا ذكر تو گويم" در مصلي تهران برقرار شد و ملت با مجری مراسم همراهي كردند و يك صدا اين شعر عارفانه سنايي را زمزمه كردند و يك صدا و با نگاهي رو به آسمان ذكر خدای بزرگ را خواندند و گفتند: ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی/ نروم جز به همان ره که توام راهنمایی/ همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم/ همه توحید تو گویم که به توحید سزایی

*ميثم مطيعی شاعر انقلابی كشورمان پيش از برپايی نماز عيد سعيد فطر شعری حماسی قرائت كرد كه درون مايه آن پر بود از نكوهش نقض عهدهای مكرر آمريكا كه مردم هم پيرو آن فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را در مصلي تهران طنين انداز كردند.

* نزدیک ساعت 8:٣٠ مجری مراسم به شعارها پایان داد. چشم همه به سمت محراب و گوش‌ها منتظر شنیدن بود ‌که مجری مراسم، حضور رهبر معظم انقلاب را اعلام کرد و در این لحظه انتظارها به سر رسید و حضور ایشان در محراب برای اقامه نماز عید سعید فطر اعلام شد تا زنجیره عبودیت مومنان روزه‌دار با اقامه نماز عید فطر تکمیل شود.

*با حضور رهبر انقلاب در محراب فریاد «الصلاه الصلاه الصلاه» مکبر نماز بلند شد. همه چیز مهیا شد برای اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین جهان و در این هنگام تکبیره الاحرام گفته شد تا مردم با اقتدا به رهبر و امام خویش این ندا را سر دهند: اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ اَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَةِ و ...

حاشیه‌نگاری از اقامه نماز بندگی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی/واکنش مردم به شعرخوانی میثم مطیعی

  • به این ترتیب نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری و با حضور حماسی و باشکوه مردم مومن به شکرانه سی روز عبادت و بندگی اقامه شد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار