رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هماهنگی شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نماز عید سعید فطر پس از 50 سال در بنای تاریخی مصلی مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 14 June 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا حیدری افزود: با این اقدام ارزشمند شاهد حضور دوباره مردم در این فضای تاریخی و مذهبی خواهیم بود.
وی اظهار کرد: بنای تاریخی مصلی مشهد باید به مکان فرهنگی برای حضور علاقه ‌مندان تاریخ و فرهنگ کهن ایران تبدیل شود از این رو برنامه هایی نظیر ایجاد موزه، نمایش صنایع دستی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این بنای تاریخی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به حمایت شورای اسلامی مشهد از بناهای تاریخی شهر گفت: در بودجه امسال شهرداری اعتباری برای تقویت و حفظ بناهای تاریخی در نظر گرفته شده و در قالب تفاهم ‌نامه های مختلف نیز می‌ توان در این جهت گام برداشت.
حیدری افزود: شورای پنجم و مدیریت شهری مشهد برای توسعه فضای فرهنگی و به ویژه عناصر غنی هویت بخشی شهر، آماده هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و با این همکاری کار مشترکی در آرامگاه فردوسی آغاز شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه ‌ها و انجام کارهای فرهنگی و اقدامات مشترک تبلیغی بتوان ظرفیت مناسبی را برای استفاده مطلوب زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم کرد.
بنای تاریخی مصلی پایین خیابان مشهد در حاشیه بولواری به همین نام در شهر مشهد قرار دارد.
این بنا در سال 1087 قمری و اوایل عهد صفوی مقارن با زمامداری شاه سلیمان صفوی به اهتمام حاج ملک و معماری حاجی شجاعه بنای اصفهانی به امر نواب عالی مقام ابو صالح از نقبای سادات رضوی مشهد (بانی مدرسه نواب) بنیان شده و در 15 دی 1310 به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره 141 به ثبت رسیده است.

 

 

منبع:ایرنا

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار