یزدان مهر با اشاره به تامین اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی وام گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجو برای وام تحصیلی دکتری ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 13 June 2018

به گزارش تابناک : ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ 18 میلیون ریال (از طریق صندوق) و 21 میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون است همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر دانشجو یک بار در طول مقطع تحصیلی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: با تامین اعتبارات پرداخت وام های دانشجویان دکتری و وام ضروری مقاطع دیگر از اول تا بیستم خرداد ماه برای ثبت نام دانشجویان فراهم شده بود که در این میان 10 هزار و 140نفر برای وام تحصیلی ویژه دکتری ثبت نام کرده اند و از این میان مبلغ 18 میلیارد و 252 میلیون تومان برای تامین آن در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر هم به غیر از وام ویژه دکتری14 هزار 905 نفر در سایر مقاطع تحصیلی برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده اند.

یزدان مهر اضافه کرد: براساس تفاهم نامه ای که میان بانک توسعه تعاون و سازمان مدیریت داشتیم پرداخت وام ها به دانشجویان روند مطلوبی پیداکرده است به طوری که در دوره جدید 8 هزار و 316 نفر متقاضی دریافت وام تحصیلی هستند که در حال حاضر مبلغ 17میلیارد و 600هزار تومان اعتبار برای این وام ها در نظر گرفته شده است.
شرایط بازپرداخت وام دانشجویی

وی در ادامه به بازپرداخت این وام پرداخت و تصریح کرد: بازپرداخت این وام ها بعد از فارغ التحصیلی پس از 2 سال تنفس و در اقساط 60ماهه صورت می گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: برای وام ضروری ویژه دکتری 2 هزار و 53 دانشجو متقاضی دریافت وام هستند که 6 میلیارد و 159 میلیون تومان برای آن تامین اعتبار شده است.

یزدان مهر ادامه داد: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ18 میلیون ریال و 21 میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون است.

وی گفت: درمجموع امسال 35 هزار و 414 دانشجو متقاضی دریافت وام بودند که خوشبختانه با بابرنامه ریزی های انجام شده هیچگونه محدودیتی برای پرداخت وام نداریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف 6 میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

یزدان مهر اضافه کرد: تمامی وام های دانشجویی به مدت 15 روز پرداخت می شود و خوشبختانه تا روز گذشته تعداد زیادی از این وام ها پرداخت شده است.

وی گفت: برای پرداخت وام ها در وهله اول باید باهماهنگی معاون دانشجویی خود دانشگاه صورت گیرد به طوری که به محض تایید و ارسال لیست زمان و فرآیند پرداخت وام آغاز می شود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار