فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به دنبال امیدبخشی میان هنرمندان است.
کد خبر: ۶۱۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 11 June 2018

به گزارش تابناک : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دیشب در جمع خبرنگاران گفت: انتظاری که از این اداره کل می رود آن است که در شان شهروند ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی عمل کند و در این زمینه به همکاری دیگر دستگاهها بویژه وزارت علوم نیاز است.

جعفر مروارید، افزود: هنرمندان مشهد با وجود یک جریان محافظه کار در تنگنا قرار گرفته اند؛ پیشکسوتان فرهنگی در مشهد مورد تکریم نیستند و این امر موجب کوچ هنرمندان از مشهد به مرکز شده است.

وی گفت: با این حال امید بین هنرمندان وجود دارد و اداره کل ارشاد با تکیه بر تکریم انسانی به دنبال امیدبخشی به این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مهمترین وظیفه اداره ارشاد کاهش سنگینی سایه سیاست بر فرهنگ است زیرا ورود سیاست به عرصه فرهنگ آسیب زا خواهد بود.

مروارید گفت: نخبگان در مشهد باید به توافق بنیادین در حوزه فرهنگ دست یابند و تا تصمیم گیران عرصه فرهنگ در برخی حوزه های اختلافی به توافق دست نیابند، نمی توانیم در این حوزه کاری از پیش ببریم و نشاط یکی از این حوزه هاست.

وی از رسانه در دوران نوین به عنوان عامل توسعه فرهنگی یاد کرد و گفت: توسعه فرهنگی با نقد رسانه ای روی می دهد و انقلاب اسلامی که خود یک انقلاب رسانه ای بود، همین بعد رسانه ای، بستر تعامل اجتماعی در جامعه را فراهم می کند .

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در سخنانی با بیان این که مشهد در عرصه رسانه کشور نقش مهمی دارد گفت: این نقش در دوره های مختلف تداوم داشته است  و هم اکنون خراسان رضوی با 320نشریه و روزنامه رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد و تنها استانی است که 5روزنامه رسمی منتشر می کند.

یوسف امینی افزود: 25روزنامه و 11نمایندگی خبرگزاری های کشور در مشهد و شهرستانهای خراسان رضوی دفتر نمایندگی رسمی دارند که این نشان از گستردگی فعالیت رسانه ی در این استان است .

سابقه مطبوعات در خراسان بیش از 100 سال است که می توان به نشریات "بشارت" و "نوبهار"در دوره مشروطه اشاره کرد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار