کنگره آمریکا برای دور نگه داشتن یک کشور عرب حوزه خلیج فارس از تنش‌های اطرافش تلاش می‌کند.
کد خبر: ۶۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 09 June 2018

به گزارش تابناک : بریانت هارس، تحلیلگر آمریکایی در گزارشی در پایگاه آمریکایی Al-Monitor تحت عنوان "کنگره آمریکا تلاش می‌کند که عمان را از بی‌ثباتی در یمن دور نگه دارد" نوشت: با تداوم جنگ از سه سال قبل در کشور یمن که در همسایگی عمان قرار دارد، مجلس سنای آمریکا به دنبال تقویت امنیت عمان است.

وی اعلام کرد که هدف از  دور نگه داشتن عمان از ناآرامی‌ها، ممکن است ممانعت از انتقال سلاح از طریق راه‌هایی باشد که ادعا می‌شود ایران از آنها در عمان استفاده می‌کند. همچنین دلیل دیگر می‌تواند حمایت از عمان به عنوان "یک کشور بی‌طرف در حاشیه خلیج فارس" باشد.

پیش‌نویس قانون اعطای اختیارات نظامی سالانه که در هفته جاری توسط مجلس سنا پیشنهاد شد، می‌تواند باعث شود که عمان و پاکستان به لیستی از کشورهای واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی جهت برقراری امنیت در مرزهایشان افزوده شوند.

نویسنده مذکور همچنین تاکید کرد: درج نام عمان در لیست مذکور نشانه نگرانی‌های روزافزون کنگره آمریکا درخصوص بی‌ثباتی در یمن و تاثیر آن بر مرزهایش با عمان است.

این پایگاه همچنین از آنتونی کوردسمان، تحلیلگر امور کشورهای حاشیه خلیج فارس در مرکز پژوهش‌های استراتیژیک و بین‌المللی نقل کرد: بخشی از مشکل این است که ساختار جغرافیایی در آنجا بسیار دشوار است. آن‌ها تلاش می‌کنند که امنیت در راه‌های مختلف و مناطق کوچک برقرار شود که تا حد زیادی نفوذ به آنها آسان است.

وی در ادامه افزود: دو طرف روابط قبیله‌ای بسیاری دارند و ممکن است که شرایط مرزی روز به روز برای این دو کشور تغییر کند.

این پژوهشگر آمریکایی همچنین تصریح کرد: واشنگتن قصد دارد در سال جاری میلادی کمک‌های امنیتی به ارزش ۳.۵ میلیون دلار به عمان بدهد که ۱.۵ میلیون دلار از آنها به امنیت مرزها و کنترل صادرات و برنامه‌های کمک جهت مبارزه با تروریسم اختصاص می‌یابد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار